ЛІНГВОКУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ В УМОВАХ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ

  • Володимир Олександрович Уманець Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-7237-4955
  • Вадим Вікторович Подлісовський Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0009-0005-3326-5851
Ключові слова: лінгвокультурна компетентність, методологічні підходи, системний підхід, діяльнісний підхід, компетентнісний підхід, культурологічний підхід, міждисциплінарний підхід

Анотація

У статті визначено й охарактеризовано основні методологічні підходи, які використовуються у професійній освіті закладу вищої освіти (ЗВО) з метою формування лінгвокультурної компетентності майбутніх фахівців економічних спеціальностей: компетентнісний, діяльнісний, системний, культурологічний, міждисциплінарний.

Нині стрімко змінюються кваліфікаційні характеристики сучасних фахівців економічних спеціальностей. У зв'язку з цим все більшого значення набувають високі кваліфікаційні характеристики випускників закладів освіти, їх ініціативність, креативність і творче мислення при вирішенні нестандартних завдань, здатність до самоосвіти; вміння налагоджувати ділові контакти з іноземними партнерами; кваліфікована професійна діяльність в іншомовному середовищі.

Особливості лінгвокультурологічної компетентності майбутніх фахівців економічного профілю можуть розглядатися в межах наукової системи припущень і знань, тому є сенс виокремити сукупність теоретико-методологічних підходів, які відображають сучасний рівень наукових досліджень в даній галузі. Про це свідчать сучасні дослідження щодо обраних авторами методологічних підходів (системного, діяльнісного, компетентнісного, культурологічного та міждисциплінарного). Оскільки в сучасній ситуації освітніх процесів у закладах вищої освіти жоден методологічний підхід не може бути застосований ізольовано від інших підходів, доцільно зосередити увагу на взаємозв'язку методологічних підходів.

Комплексне поєднання і використання проаналізованих положень створює передумови для глибокого розуміння сутності лінгвокультурної компетентності майбутніх фахівців економічних спеціальностей. Врахування таких методів та підходів дасть можливість сформувати професійну компетентність майбутнього фахівця економічних спеціальностей, розвитку необхідних для нього навичок, умінь та знань, професійних та індивідуальних якостей з метою формування конкурентоздатного висококваліфікованого професіонала на ринку праці.

Посилання

Джура О. Д. Глобалізаційні виклики життєтворчій функції освіти. Філософські обрії. Науково-теоретичний журнал інституту філософії імені Г. С. Сковороди НАН України та Полтавського державного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Вип. 22. Київ-Полтава, 2009. 225 с.
Йолон П. Системний підхід. Філософський енциклопедичний словник / В. І. Шинкарук (голова редколегії) та ін.; Л. В. Озадовська, Н. П. Поліщук (наукові редактори); І. О. Покаржевська (художнє оформлення). Київ: Абрис, 2002. 742 с.
Уманець, Володимир, Наталія Покаместова. "Можливості застосування інноваційних методик у навчальному процесі внз." Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems. 2017. № 48. С. 164–168.
Гуревич, Р., Кадемія, М., & Уманець, В. Інноваційні технології у закладах вищої освіти. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, (51), 2018. С. 11–15.
Биков В. Ю. Моделі організації системи відкритої освіти : Монографія. К. : Атіка, 2009. 684 с.
Кадемія М. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології навчання: навчально-методичний посібник. Ч. 1. Вінниця: ФОП Тарнашинський О.В., 2017. 303 с.
Сисоєва С. О., Кристопчук Т.Є. Методологія науково-педагогічних досліджень: Підручник. Рівне: Волинські обереги, 2013. 360 с.
Тодорова Н. Ю. Міжкафедральна синергія у викладанні іноземної мови професійного вжитку. Донецький національний технічний університет. URL: http://www.academia.edu/5755786/_11_11_2009.
The Bologna Declaration on the European spase for Higher education on explanation. Bolona, 1999.
Опубліковано
2023-08-29
Як цитувати
Уманець, В. О., & Подлісовський, В. В. (2023). ЛІНГВОКУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ В УМОВАХ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (209), 432-437. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-209-432-437