СУЧАСНІ ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ

  • Катерина Сергіївна Пугачова Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0001-6376-4305
Ключові слова: інноваційні технології, навчання мов, мультимедіа, ігрові методики, інтерактивне навчання

Анотація

Стаття аналізує вплив сучасних інноваційних технологій на процес вивчення іноземних мов. Розглядаються чотири ключові напрямки: інтерактивні платформи, мультимедійні засоби, ігрові методики та освітні додатки. Ці технології демонструють здатність до адаптації під індивідуальні потреби учнів, підвищують мотивацію та ефективність навчання, а також сприяють розвитку комплексних мовних навичок. Стаття надає узагальнений огляд цих технологій та їх впливу на освітній процес. Завдання викладача полягає в тому, щоб створити умови практичного оволодіння мовою для кожного студента, вибрати такі методи навчання, які дозволили б кожному проявити свою активність, свою творчість. Також активізувати пізнавальну діяльність студентів у процесі навчання. Сучасні педагогічні технології, такі як навчання у співпраці, проектна методика, використання нових інформаційних технологій, інтернет-ресурсів, допомагають реалізувати особистісно орієнтований підхід у навчанні, забезпечують індивідуалізацію і диференціацію навчання. Нововведення, або інновації, характерні для будь-якої професійної діяльності людини, і тому, природно, стають предметом вивчення, аналізу та впровадження. Інновації самі по собі не виникають, а є результатом наукових пошуків, передового педагогічного досвіду окремих викладачів та цілих колективів. Пошуки вирішення педагогічних проблем інноватики пов’язані з аналізом наявних результатів дослідження сутності, структури, класифікації та особливостей перебігу інноваційних процесів у сфері освіти. Використання мультимедійних технологій на лекційних курсах сприяє поліпшенню концентрації уваги студентів, процесів розуміння і запам’ятовування, формування чітких уявлень, засвоєнню теоретичних знань (понять, концепцій та ін.), активізуючи пізнавальну діяльність студентів.

Посилання

Жовнич О. Дидактичні переваги і новітні тенденції застосування інформаційно-комунікаційних технологій у вищій освіті. Молодь і ринок. 2017. № 7. С. 150–156. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2017_7_30.
Carrier M. E., Damerow R.M., & Bailey K.M. Digital Language Learning and Teaching: Research, Theory, and Practice. 2017. URL: https://doi.org/10.4324/9781315523293
Kim S., Song K., Lockee B.B., & Burton J.K. Gamification in Learning and Education: Enjoy Learning Like Gaming. 2017.
Mauro-Jackson M.D. The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning, edited by Carol A. Chapelle and Shannon Sauro. The CALICO Journal. 37. 2020. Р. 309–312. URL: https://doi.org/10.1558/cj.37016
Plaza, S.M. Martín-Monje, E., Elorza, I., & García Riaza, B. (Eds.). 2016. Technology-enhanced language learning for specialized domains: Practical applications and mobility. Revista Espanola De Linguistica Aplicada. 30. 2017. 422–427. URL: https://doi.org/10.1075/resla.30.1.18mol
Traxler J., & Crompton A.H. Conclusion: Mobile Learning in Higher Education: The Challenges in Context. 2018.
Опубліковано
2023-08-29
Як цитувати
Пугачова, К. С. (2023). СУЧАСНІ ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (209), 428-432. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-209-428-432