ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
Анотація
У статті висвітлена актуальна проблема розроблення системи принципів, використання яких сприятиме підвищенню ефективності формування економічної компетентності майбутніх вчителів трудового навчання та технологій у педагогічних закладах вищої освіти України відповідно до сучасних соціально-економічних умов. Для досягнення поставленої мети були використані наступні методи дослідження: аналіз науково-педагогічних літературних джерел, узагальнення, синтез і формулювання висновків.
Дослідження показало, що у вітчизняних і зарубіжних науковців наявні необхідні напрацювання, які дозволяють розглянути різні аспекти застосування принципів організації освітнього процесу у закладах педагогічної вищої освіти. Виявлено характерні особливості застосування принципів під час процесі формування економічної компетентності майбутніх вчителів трудового навчання та технологій.
У межах аналізу актуальних наукових розвідок представлено різноманітні напрями дослідження вказаної проблеми в науковому співтоваристві. Зазначено різні наукові підходи до визначення понять «дидактичні принципи» та «принципи навчання». На основі теоретичного аналізу та узагальнення були виділені та обґрунтовано традиційні принципи навчання (науковість, свідомість навчання, активність та самостійність, наочність навчання, глибина, зв'язок з практикою та життям) та специфічні (інтенсифікація навчання, інтерактивний підхід, інноваційна наочність, креативний розвиток). Створена система принципів призначена для забезпечення ефективного формування економічної компетентності майбутніх вчителів трудового навчання та технологій.
В подальшому планується докладніше розглянути особливості забезпечення функціонування запропонованої системи педагогічних принципів під час формування економічної компетентності майбутніх вчителів трудового навчання та технологій.
Посилання
Галузинський В. М., Євтух М. Б. Педагогіка: теорія та історія : навч. посіб. Київ : Вища школа, 1995. 237 с.
Грицик Н. В. Принципи формування культурологічної компетенції майбутнього вчителя іноземної мови URL : http://xn--e1aajfpcds8ay4h.com.ua/files/image/ konf%2011/doklad_11_3_2_29.pdf.
Дутка Г. Я. Принцип фундаменталізації у професійній освіті. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2006. № 6. С. 45– 50.
Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; голов. ред. В. Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
Падалка О. С. Дидактико-математичні основи формування економічної компетентності: навч. посіб. / О. С. Падалка, О. Т. Шпак, В. В. Приступа; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Дра-гоманова, 2011. 239 с.
Самборська Н. М. Соціально-комунікативна компетентність майбутніх медичних працівників у контексті системного та компетентнісного підходів. Проблеми освіти: Наук.-метод. зб.; Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. Київ, 2015. № 85. С. 97–101.
Ткаченко О. Принципи формування етнопедагогічної компетентності вчителя. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер. : Педагогічні науки. 2012. Вип. 106. С. 154– 162.