ФОРМУВАННЯ ПРОЄКТНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

  • Володимир Григорович Козленко Мережі приватних шкіл «Креативна міжнародна дитяча школа» https://orcid.org/0000-0002-0542-2064
Ключові слова: проєктна культура, інформаційно-комунікаційні технології, майбутній педагог

Анотація

У сучасному технократичному суспільстві, розвиток якого характеризується надзвичайною рухливістю, мінливістю, проєктний тип культури починає домінувати, стаючи одним із центральних механізмів майбутнього, виявляючи при цьому універсальний та синтетичний характер проєктної діяльності, в якій простежується поєднання технократичного та гуманного, дослідницького та прогностичного, інформаційно-освітнього та соціально-перетворювального початку, а це призводить до того, що кожному педагогу необхідно опанувати проєктну діяльність у її різних варіантах. Успішність розв’язання цього завдання значною мірою залежить від використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в процесі професійної підготовки майбутніх педагогів. Ці технології роблять процес підготовки майбутніх педагогів керованим та індивідуально-диференційованим, з великою питомою вагою самостійної та навчальної діяльності.

У статті розглянуто можливості використання інтерактивних технологій навчання та їх вплив на формування проєктної культури майбутніх педагогів.

З’ясовано, що застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі вивільняє творчі сили, покращує результативність та якість навчання за рахунок новизни й підтримання інтересу, сприяє оптимізації навчальної діяльності, вдосконаленню інструментарію для розвитку проєктної культури майбутніх педагогів. Інформаційно-комунікаційні технології поєднують у собі три фундаментальні компоненти сучасної педагогіки: розвиток творчого мислення, формування проєктного мислення, опанування інформаційно-комунікаційними технологіями як новою інструментальною сферою творчої пізнавальної діяльності.

Встановлено, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі професійної підготовки сприяє формуванню у майбутніх педагогів нового педагогічного мислення, креативності, прагнення до оволодіння інноваційними технологіями, що безумовно удосконалює процес формування проєктної культури майбутніх педагогів.

Перспективи подальших досліджень вбачаємо у визначенні та обґрунтуванні педагогічних умов формування проєктної культури майбутнього педагога у процесі професійної підготовки.

Посилання

Бережна Л. Проектна культура як основний спосіб реалізації інноваційної педагогічної діяльності. Теорія та методика управління освітою. Харків. 2010. № 3. URL: http://tme.umo.edu.ua/docs/3/10beripa.pdf
Вечірко М. Особливості формування готовності майбутніх учителів філологічних спеціальностей до професійного самовизначення засобами ІКТ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кіровоград, 2014. Вип. 131. С. 51–55.
Гура О. І. Логіко-концептуальні аспекти дослідження формування особистісно-професійних характеристик педагога. URL: http://www.nbuv. gov.ua/Portal/Soc_Gum/Pfto/2009_1/files/ped_01_09_Gura.pdf
Ігнатенко О. В. Умови використання технології ВЕБ 2.0. (Вебінарів) у навчальному процесі. Вісник Глухівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. 2010. Вип. 15. С. 159–164.
Інформаційно-комунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, І 74 перспективи. Збірник наукових праць. Випуск 5. / За ред. М. М. Козяра, Н. Г. Ничкало. Львів: ЛДУ БЖД, 2017. 400 с.
Морзе Н. В., Ігнатенко О. В. Методичні особливості вебінарів, як інноваційної технології навчання. URL: http://elibrary.kubg. edu.ua/918/1/N_Morze_O_Ihnatenko_ITO_4.pdf.
Русакова Л. Інтегративна методологія в сучасній художній освіті. Людинознавчі студії. Дрогобич: Видавничий відділ ДДПУ імені Івана Франка, 2014. Вип. 29. Ч. 3. Серія «Педагогіка» С. 170–178.
Сидоренко В. К., Брехунець А. І. Сутність поняття проєктної культури. Гуманітарний вісник. 2012. № 28. С. 270–277.
Gavrysh I., Khltobina O., Chernenko O., Roienko S., Balanutsa O., Ivashchenko B., Romankova K. The Role of Communication and Dialogue During Studies in Higher Education. International Journal of Computer Science and Network Security. 2022. V. 2. N. 8 РP. 75–80. . URL : http://paper.ijcsns.org/07_book/202208/20220810.pdf
Haleta Y., Kozlenko V., Riabovol L., Filonenko O., & Kravtsova T. Formación de la cultura de proyectos en futuros docentes. Revista De La Universidad Del Zulia. 2023. № 14(41). S. 526–536. URL: https://doi.org/10.46925//rdluz.41.29
Опубліковано
2023-11-10
Як цитувати
Козленко, В. Г. (2023). ФОРМУВАННЯ ПРОЄКТНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (211), 156-161. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-211-156-161