ПРИНЦИПИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ АГРАРНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Владислав Вікторович Кваснюк Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0009-0009-0251-6581

Анотація

Процес інтеграції України у світове співтовариство вимагає професійної підготовки кожного члена суспільства лише на рівні світових стандартів. Однак перехід економіки на ринкову основу, її глобалізація призвели до соціального розшарування суспільства, зміни структури попиту ринку праці на різні професії, інформатизація всіх сфер життєдіяльності суспільства вимагає наявності інформаційної компетентності для кожної людини, незалежно від її професії, а демократизація формування ІКТ-компетентності майбутніх фахівців аграрних ЗВО виступає як цілеспрямована педагогічна діяльність, що включає відповідний зміст, комплекс методів та форм навчання та виховання, результатом реалізації яких є досягнення певного рівня професійних компетенцій та особистісного саморозвитку.

У статті розкриті принципи інформаційної компетентності студентів аграрних закладів вищої освіти, які спрямовані на підвищення якості навчання, системності професійної підготовки фахівців, формування їх готовності успішно вирішувати основні завдання професійної діяльності. Нами у статті розглянуто принципи, такі як: принцип неперервності, принцип систематичності та послідовності, принцип науковості, принцип інтегрованості, принцип доступності, принцип студентоцентризму, принцип професійної спрямованості, принцип наступності, принцип інформатизації освітнього процесу, принцип орієнтації на інформаційні технології, принцип використання доповненої реальності, принцип технологічності, принцип діяльнісного підходу, принцип індивідуалізації та диференціації.

Застосування комп'ютерних технологій в аграрній сфері відкриває не лише широкий простір для творчості фахівця, розширює його можливості під час вирішення професійних завдань, а й висуває якісно нові вимоги до підготовки майбутніх фахівців у плані формування інформаційно-комунікаційної компетентності.

Формування ІКТ-компетентності майбутніх фахівців аграрних ЗВО виступає як цілеспрямована педагогічна діяльність, що включає відповідний зміст, комплекс методів та форм навчання та виховання, результатом реалізації яких є досягнення певного рівня професійних компетенцій та особистісного саморозвитку.

Посилання

Бехта І. А. Цифрова компетенція освітян в умовах невідкладної цифровізації освіти. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія». Острог: НаУОА. 2022. 14 (82). C. 109–112.
Божинська О. В. Формування інформаційно-комунікаційної компетентності. Новітні інформаційно-комунікаційні технології в освіті : матеріали III Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції молодих учених та студентів (Полтава, 18-19 листопада 2015 р.). Полтава : ФОБ Болотін А.В. 2015. С. 90–91.
Болюбаш Н. М. Фактори та умови формування професійної компетентності майбутніх економістів засобами інформаційного середовища Moodle. Інформаційні технології і засоби навчання. 2010. № 3 (17). URL: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ITZN/em17/content/10bnmtno.htm
Гончарук І.В., Юрчук Н. П. Організація єдиного електронного науково-освітнього простору сучасного університету. Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуаль-ні питання науки і практики. 2018. № 12. С. 75–87.
Горда І. М. Формування інформаційно-комп’ютерної компетентності студентів вищих аграрних навчальних закладів. Новітні інформаційно-комунікаційні технології в освіті: матеріали III Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції молодих учених та студентів (Полтава, 18-19 листопада 2015 р.). Полтава : ФОБ Болотін А.В. 2015. С. 97–99.
Гуревич Р. С. Інформаційно-комунікаційні технології у професійній освіті майбутніх фахівців. Львів : Вид-во «СПОЛОМ». 2012. 502 с.
Гуревич Р. С. Наступність природничо-математичної та професійної підготовки в середніх загальноосвітніх школах і закладах профтехосвіти. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2004. № 3. С. 9–19.
Друшляк М. Г. Формування візуально-інформаційної культури майбутніх учителів математики та інформатики у закладах вищої освіти : монографія. Суми: ФОП Цьома, 2019. 288 с.
Єршова О. Доступність якісної освіти: шляхи і механізми регулювання проблеми. Гуманітарний вісник ДВНЗ. Тематичний вип.: Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. 2014. № 1 (5). С. 157–163
Лупиніс Т. Б. Організаційно-педагогічні умови та принципи формування інформаційної компетентності магістрантів соціальної роботи. Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу "Києво-Могилянська академія"]. Сер: Педагогіка. № 188 (176). 2012. С. 89–94.
Рашкевич О. А. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти Монографія. Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2014. 168 с.
Ружин К. М. Особливості змісту і функціонування принципів інтегрованого та диференційованого підходів у навчанні іноземної мови. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. 2014. № 1 (22). С. 258–266.
Толочко С. В. Вимоги цифрового суспільства до компетентності викладачів у системі післядипломної педагогічної освіти. Інноваційна педагогіка. № 12, 2019. С. 178–181.
Хмелєва Н. А. Принцип науковості та оперативності в наукових дослідженнях. Управління розвитком. 2013. №17. С. 129–131.
Чобітько М. Г. Педагогічні принципи особистісно орієнтованої професійної підготовки майбутніх учителів. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2005. №1. С. 135–141.
Що таке доповнена реальність? URL: https://teach-hub.com/scho-take-dopovnena-realnist/
Опубліковано
2023-11-10
Як цитувати
Кваснюк, В. В. (2023). ПРИНЦИПИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ АГРАРНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (211), 150-156. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-211-150-156