ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Тетяна Анатоліївна Капітан Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-9999-9293
Ключові слова: формування, розвиток, саморозвиток, інформаційні технології, професійна діяльність, освітній процес, компетентність, сертифікація, інновації

Анотація

Проблеми підготовки IT- фахівців постійно перебувають у полі зору сучасного інформаційного суспільства, що засвідчує загальний тренд затребуваності IT-вців у всіх сферах людської діяльності. У сучасних умовах життєдіяльності суспільства спостерігаються швидкі темпи зростання вимог до професійності майбутніх фахівців, однак освітня галузь значно відстає в підготовці кадрів через стрімкий розвиток цифрових технологій і засобів IT-індустрії. З огляду на це проблема професійної підготовки висококваліфікованих, компетентних фахівців у галузі інформаційних технологій є актуальною і спонукає до дослідження стратегії формування готовності майбутніх фахівців з інформаційних технологій до умов їхньої професійної діяльності. Одним з пріоритетних напрямів удосконалення професійної підготовки фахівців у закладах вищої освіти є впровадження в освітній процес інформаційних технологій. Усталена практика впровадження засобів інформаційних технологій в освітній процес передбачає їх використання передовсім у вивченні технічних дисциплін. Застосування в освітньому процесі нових для студента професійних систем дозволяє розширити уявлення майбутнього фахівця про можливості використання комп’ютерних систем у професійній діяльності. Для успішного розвитку математичних компетенцій у студентів ЗВО економічного профілю слід упроваджувати інформаційно-комунікаційні технології навчання. Постійне розширення можливостей інформаційно-комунікаційних технологій відкриває нові перспективи для впровадження дистанційної форми навчання у вищу професійну освіту, дозволяє формувати фахові компетенції студентів та потребує розвиненого комп’ютерного навчально-методичного забезпечення. Стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій протягом останнього десятиріччя принципово змінив форми взаємодії в суспільстві загалом та в освітньому просторі зокрема. Прикладом того є численні соціальні мережі, електронна комерція, спілкування засобами Skype, e-mail тощо. Окрім того, розвинулася принципово нова технологія навчання E-learning, яку в Україні найчастіше називають дистанційним навчанням.

Посилання

Базиль О. О. Тенденції та проблеми розвитку дистанційної освіти. Суми: СумДУ. Ч. ІІІ. 2008. С. 28–29.
Биков В. Ю. Мобільний простір і мобільно орієнтоване середовище інтернет-користувача: особливості модельного подання та освітнього застосування. Інформаційні технології в освіті. № 17, 2013. C. 9–37. [Електронний ресурс]. Доступно: URL : http://ite.kspu.edu/webfm_send/736
Болюбаш Я. Я. Організація навчального процесу у вищих закладах освіти: Навч. посібник для слухачів закладів підвищення кваліфікації системи вищої освіти. К.: ВВП «КОМПАС», 1997. 64 с.
Зубик Л. В. Модель формування професійних компетентностей майбутніх ІТ-фахівців у процесі вивчення фахових дисциплін. Науковий вісник МНУ ім. В. О. Сухомлинського, № 1 (52), 2016. C. 83–89
Коровайченко Ю., Васильєв А. Дистанційне навчання – це сучасно: перспективи розвитку дистанційного навчання на прикладі Сумського державного університету. Газета «Освіта України». 2013. № 24 від 17.06.2013. С. 6. Режим доступу: URL : http://www.mon.gov.ua/ua/comments/17415-distantsiyne-navchannya--tse-suchasno.-gazeta-osvita-ukrayini--24-vid-17.06.2013.
Лотюк Ю. Г. Комп’ютерно-орієнтована методична система навчання обчислювальної математики в педагогічному університеті: Дис. канд. пед. наук: 13.00.02. К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2004. 228 с.
Морозова Т. Ю. Взаємозв’язок освітніх програм ІТ-профіля та ІТ-професій (з міжнародного досвіду). [Електронний ресурс]. Доступно: URL : http://apitu.org.ua/ node/503.
Наказ № 466 Міністерства освіти і науки України «Про затвердження положення про дистанційне навчання» від 25.04.2013. [Електронний ресурс] – Режим доступу: URL : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13.
Савченко О. О. Порівняльна характеристика сервісів для відеоконференцій. Суми: СумДУ, 2011. C. 43–44.
Співаковський О. В. Підготовка вчителя математики до використання комп’ютера у навчальному процесі. Комп’ютер у школі та сім’ї. 1999. № 2. С. 9–11.
Топузов О. М., Малихін О. В., Ярмольчук Т. М. Модель стратегії формування готовності майбутніх фахівців з інформаційних технологій до професійної діяльності. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. Том 77. № 3. С. 205–222.
Шовкопляс О. А. Моделювання навчального процесу вивчення економіко-математичних дисциплін з використанням комп’ютерних технологій. Суми: СумДУ, 2015. 53 с.
Khan B. Managing E-Learning Strategies: Design, Delivery, Implementation and Evaluation. Hershey, PA.: Information Science Publishing, 2005. 424 p.
Опубліковано
2023-11-10
Як цитувати
Капітан, Т. А. (2023). ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (211), 145-150. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-211-145-150