ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОЇ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Оксана Віталіївна Захарова Льотна академія Національного авіаційного університету https://orcid.org/0000-0002-8301-2060
  • Тетяна Євгеніївна Мотузенко Центральноукраїнський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0003-0170-1274
  • Вікторія Вікторівна Махно Центральноукраїнський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-0736-7679
Ключові слова: фізична культура, особиста фізична культура, здоров’я, фізичне виховання, специфіка і технологія вищої освіти, зміст фізичної культури студентів, моральні, вольові і фізичні якості, психофізичні здібності, готовність до високопродуктивної праці, показники компонентів фізичної культури особистості

Анотація

В статті розглянуто сутність та значення особистої фізичної культури майбутніх фахівців. Показано, що фізична культура особистості ‒ це потужний засіб не тільки фізичного вдосконалення та оздоровлення, але також і виховання соціальної, трудової, творчої активності громадян. І лише при сформованій особистій фізичній культурі фахівця, сприйнятті фізичної підготовки як чинника розвитку творчої активності можливо розраховувати на конкурентоспроможність у майбутній професійній діяльності. Встановлено, що особиста фізична культура характеризується якісним рівнем фізичного розвитку та фізичної освіти, спрямованих на саморозвиток та зміцнення власного здоров’я і здоров’я оточуючих. Також визначені поняття «культура», «фізична культура особистості»; представлена компонентна структура фізичної культури особистості; визначено рівні, критерії та показники сформованої фізичної культури майбутніх фахівців.

Вища освіта надає широкі можливості для переосмислення цінностей фізичної культури студентів, висвітлення в новому спектрі її освітніх, виховних і оздоровчих функцій. Це положення визначає зміст фізичної культури студентів як самостійної сфери діяльності у соціокультурному просторі, виділяючи при цьому її освітні пріоритети.

Перед студентами сьогодні суспільством поставлене глобальне соціально-економічне завдання по інтеграції вітчизняного культурного потенціалу в світову спільноту. Проте її реалізація під силу тільки фахівцям нової формації. Крім глибоких професійних знань за обраною спеціальністю такий фахівець повинен володіти: високими фізичними кондиціями і працездатністю, особистою фізичною культурою, духовністю, неформальними лідерськими якостями. Він повинен не боятися конкуренції, вміти приймати самостійні рішення, тобто бути творчо мислячою, активною і високоморальною особистістю.

Посилання

Ареф’єв В. Г. Фізичне виховання в школі: Навчальний посібник. Київ: ІЗМН, 1997. 152 с.
Довгань Н. Ю. Результати структурного дослідження фізичної культури студентів вищих навчальних закладів. Збірник наукових праць «Військова освіта» Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, 2 (34), 2016. С. 67–75.
Драчук А. І. Оптимізація фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів освіти гуманітарного профілю. (Дис. канд. наук з фіз. вих. і спорту). Львівський державний інститут фізичної культури, 2001. Львів.
Єжова О. О. Визначення рівня сформованості ціннісного ставлення до здоров’я в учнівської молоді. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 5 (7), 2010. С. 155–164.
Національна доктрина розвитку фізичної культури і спорту (затверджена указом президента України від 28.09. 2004 року № 1148/2004). Київ, 2004. 16 с.
Панасюк І. В. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до застосування навчальних тренінгів у професійній діяльності. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: збір. наук. пр. Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, 19, 2007. С. 192–196.
Сичов С. О. Методичні засади створення моделі прилучення студентської молоді до цінностей фізичної культури. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (Фізична культура і спорт): зб. наукових праць, 6, 2010. С. 276–281.
Худолій О. М. Загальні основи теорії і методики фізичного виховання: навч. посібник. Харків: ОВС, 2007.
Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів. Частина 1. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001. 272 с.
Опубліковано
2023-11-10
Як цитувати
Захарова, О. В., Мотузенко, Т. Є., & Махно, В. В. (2023). ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОЇ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (211), 135-145. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-211-135-145