ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ В ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЖУРНАЛІСТІВ

  • Інна Миколаївна Демешко Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-2982-8675
Ключові слова: журналістика, інтерактивні технології, інтерактивне навчання, STEAM-освіта, STEAM-методика, контекстне навчання

Анотація

У статті розглянуто проблеми професійно-орієнтованого навчання української мови для студентів спеціальності 061 «Журналістика» в сучасному освітньому просторі. Сучасна концепція мовної освіти передбачає навчально-методичне забезпечення студентів, створення комплексу та системи завдань, відповідних професійно-орієнтованих заходів, проходження виробничої практики для підготовки конкурентоспроможного фахівця-журналіста і швидшої адаптації до професійної діяльності. На заняттях для студентів зазначеної спеціальності використовуються такі інтерактивні методи, як електронні навчальні видання, ситуативні проблемні завдання, мультимедійні лекції та практичні заняття, тренінги, майстер-класи, ігрове навчання, прес-конференції, круглі столи, кейс-методи. При підготовці висококваліфікованих фахівців спеціальності 061 «Журналістика» необхідно усвідомлено реалізовувати компетентністний підхід, застосовуючи компетентнісну модель навчання, інтерактивних технологій, STEAM-методики, ураховуючи особливості інтегральних, загальних та професійних компетентностей. Упровадження STEAM-освіти формує навички командної роботи, критичного мислення, уміння застосовувати знання для розв’язання конкретних завдань. Використання STEAM-методики спрямовує до креативності, самостійності, відповідальності за прийняті рішення.

При оцінюванні реалізуються такі завдання: формування дослідницької пропозиції, написання репортажів, створення концептуальної карти, захист проєкту, лінгвостилістичний аналіз тексту, переважно публіцистичного стилю. Організація та використання інтерактивного навчання спонукає до колективного, групового навчання в співпраці, моделюючи життєві або виробничі ситуації, використовуючи відповідні рольові ігри, пов’язані із журналістикою, що сприяє ефективно розв’язувати проблеми, створювати творчу атмосферу довіри, взаємодії, підтримки та співпраці.

Посилання

Демешко І. М. Сучасна українська літературна мова. Вступ. Фонетика. Фонологія. Морфонологія. Орфоепія. Графіка. Орфографія. Лексикологія. Фразеологія. Лексикографія : таблиці, схеми : навч. посіб. Кіровоград: ПП «Авангард», 2013. 328 с.
Демешко І. М. Практичний курс української мови : навч. посіб. Харків : ФОП Озеров Г. В., 2018. 348 с.
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. Київ : Академвидав, 2012. 352 с. URL : http://194.44.152.155/elib/local/r726.pdf
Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посіб. /О. І. Пометун, Л. В. Пироженко / за ред. О. І. Пометун. Київ : А.С.К., 2004. 192 с.
Інтерактивні технології : теорія та методика / О. І. Пометун, Н. С. Побірченко, Г. І. Коберник, О. А. Комар, Т. А. Торчинська. Умань – Київ, 2008. 95 c. URL : http://Interact_tehn_teor_met.pdf
Інтерактивні технології в післядипломному навчанні: довідник ⁄ М. І. Скрипник ; НАПН України, ДВНЗ «Ун-т менедж. освіти». Київ, 2013. 202 с. URL : https://www.google.com/url
Козир М. В. ІКТ-педагогіка – складова сучасного освітнього процесу. Педагогічний процесс : теорія і практика. 2015. Вип. 5–6. С. 73–77. URL : http://nbuv.gov.ua.
Опубліковано
2023-11-10
Як цитувати
Демешко, І. М. (2023). ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ В ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ЖУРНАЛІСТІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (211), 113-118. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-211-113-118