ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ТА КИТАЮ
Анотація
У статті зазначено, що однією з найбільш масових професій у сучасному суспільстві є професія вчителя. Основною метою педагогічної освіти є підготовка сучасного вчителя-професіонала, який є не лише носієм культурних цінностей і гуманістичних пріоритетів, але й має розвинені творчі, професійні та інші якості, необхідні для впровадження інноваційних педагогічних практик у гармонійному розвитку кожного учня. Він також володіє якостями педагога-дослідника, що орієнтується на сучасні методи наукового пізнання, володіє іноземними мовами і комп’ютерними технологіями. Вчителі також володіють психологічними навичками, щоб розуміти кожну дитину з її унікальними особливостями, потребами і проблемами. Вони є майстрами організації освітнього процесу, які здатні адаптувати його для задоволення інтересів і потреб своїх учнів.
Держава має бути зацікавлена у підготовці вчителів, які сприяють розвитку освіти на основі демократичних і гуманістичних цінностей. Освітня політика має стає пріоритетом держави, оскільки спрямована на формування людського капіталу і національної еліти, на розвиток і самореалізацію особистості, а також на підвищення її рівня освіченості і культури. Це завдання стає дедалі складнішим через вимоги сучасної цивілізації та зростання стандартів у педагогічній освіті.
Поширення демократичних цінностей у суспільстві та в освітній системі стає однією з ключових місій держави. Ця місія включає в себе підтримку освітньої політики як важливої функції держави, спрямованої на формування і підтримку людського капіталу і національної еліти. Крім того, вона сприяє розвитку та самореалізації індивідуальних особистостей і підвищенню рівня їх освіченості та культури.
Важливо враховувати, що це завдання стає все більш складним і вимагає від педагогічної системи закладів вищої освіти відповідати високим стандартам, що диктує сучасна цивілізація. У цьому контексті, держава має розглядати освіту як стратегічний ресурс для розвитку суспільства і продовжувати інвестувати в педагогічну підготовку вчителів, щоб вони були готові впроваджувати інноваційні педагогічні підходи і виконувати свою роль у формуванні майбутнього покоління.
Посилання
Гончаренко С. Зміст загальної освіти і її гуманітаризація : монографія. Неперервна професійна освіта : проблеми, пошуки, перспективи / за ред. І. А. Зязюна. К.: ВІПОЛ, 2000. С. 81–107.
Дубасенюк О.А. Професійна підготовка майбутніх педагогів у контексті інтегративного підходу // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Інтеграція системи безперервної освіти України в європейський освітній простір: стан, проблеми, перспективи» // Вип. 468. Педагогіка і психологія. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2009. С. 143–153.
Дубасенюк О.А., Семенюк Т.В., Антонова О.Є. Професійна підготовка майбутнього вчителя до педагогічної діяльності: монографія. Житомир: Житомир. держ. пед. ун-т, 2003. 193 с.
Жерновникова О., Наливайко О. Особливості підготовки вчителів у Китайській Народній Республіці. Професійна ідентичність і майстерність педагога. Наукові записки. Серія: педагогіка. 2022. № 2. С. 51–56.
Мумладзе В., Мирончук Н.М. Вища педагогічна освіта в Китаї // Модернізація вищої освіти в Україні та за кордоном : збірник наукових праць / за заг. ред. д.п.н., проф. С. С. Вітвицької, к.п.н., доц. Н. М. Мирончук. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. С. 200–203.
Ничкало Н., Лук’янова Л., Хомич Л. Професійна підготовка вчителя: українські реалії, зарубіжний досвід : наук.-аналіт. доп. / Нац. акад. пед. наук України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України; За ред. В. Кременя. Київ : Вид-во ТОВ «Юрка Любченка». 2021. 54 с.
Su Z. X., Hawkins J., Huang T., Zhao Z. Y. Choices and commitment: A comparison of teacher candidates' profiles and perspectives in China and the United States. International Revieiv of Education. 2001. 47 (6). P. 61–63.
Zhou Z. Y. The teaching profession: To be or to do? Journal of Education for Teaching. 2002. 28. P. 211–215.