ФОРМУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ-МУЗИКАНТІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Тетяна Віталіївна Совік Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0002-1550-1997
  • Тарас Дмитрович Пухальський Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка https://orcid.org/0000-0002-8559-5482
Ключові слова: студент-музикант, технологічна компетенція, професійна підготовка, заклад вищої освіти, музичні дисципліни

Анотація

У статті розкриваються особливості формування технологічної компетенції студентів-музикантів у закладах вищої освіти. Проаналізовано вимоги стейкхолдерів (потреба закладів освіти у кваліфікованих фахівцях, спроможних забезпечити на високому рівні освітній процес, спрямований на виховання освіченого, креативного, творчого підростаючого покоління), що спрогнозувало якісну зміну концептуальних підходів освітньої діяльності здобувачів вищої освіти спеціальності Музичне мистецтво. Визначено поняття «технологічна компетенція майбутніх учителів музичного мистецтва» як спроможність вільно оперувати педагогічними методами, прийомами, засобами навчання в освітньому середовищі закладів загальної середньої освіти. На основі аналізу наукових досліджень з значеної проблеми та власного досвіду розроблено структуру технологічної компетенції студентів-музикантів та подано характеристику кожного компонента (методи, прийоми навчання (мотиваційні, розвитку музичного сприйняття, творчо-інтерактивні); форми навчання (різноманітні типи уроків музичного мистецтва/мистецтва та форми позакласної музично-виховної роботи); інструментарій навчання (засоби: інформаційні технології, музичний інструмент, методична та навчальна література); власна виконавська майстерність (гра на музичному інструменті, постановка голосу, хорове диригування); спроможність використання набутих методичних знань, умінь і навичок у практичній діяльності (проведення фрагментів музичної діяльності на уроці музичного мистецтва/мистецтва: слухання музики, спів, музична грамота, музично-дидактична гра, музично-ритмічна діяльність, гра на дитячих музичних інструментах; проведення фрагментів різних форм позакласної музично-виховної роботи). Обґрунтовано та висвітлено методичні рекомендації щодо формування технологічної компетенції студентів-музикантів у ході вивчення музичних дисциплін у закладах вищої освіти. Доведено, що володіння технологічною компетенцією є невід’ємною складовою фахової компетентності студента-музиканта та слугує запорукою високого рівня його майбутньої професійної діяльності.

Посилання

Беземчук Л. Забезпечення професійної компетентності майбутнього вчителя музики в умовах магістратури. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи: Зб. наук. праць. Харків. 2012. Вип. 37. С. 11–21.
Бодрова Т. Методична підготовка майбутніх учителів музики. Наукові записки: Психолого-педагогічні науки. Серія: Наукові видання Ніжинської вищої школи. №1. Ніжин, 2015. С. 7–12
Ван Ю. Діагностика та умови формування методичної компетенції майбутніх учителів музики. Актуальні питання мистецької освіти та виховання. 2017. Вип. 1 (9). С. 106–114. URL: https://repository.sspu.sumy.ua/bitstream/123456789/3938/1/Van%20Yue%20Diahnostyka%20ta%20umovy%20formuvannia%20metodychnoi.pdf
Верещагіна Н. О. Методична підготовка бакалаврів і магістрів у області природньонаукової освіти: методологія, теорія та перспективи. Моногр., 2011. 156 с.
Гургула Р. Специфіка професійно-методичної підготовки майбутнього вчителя музики. URL: http://intkonf.org/gurgula-r-i-spetsifika-profesiyno-metodichnoyi-pidgotovkimaybutnogovchitelya-muziki
Король А. Формування професійної компетенції майбутнього вчителя музичного мистецтва. Науковий вісник МНУ імені В.О. Сухомлинського. Педагогічні науки. №1 (60). лютий 2018. С.127–130.
Пляченко Т.М. Компетентнісна модель у структурі фахової підготовки майбутнього вчителя музики. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/570/1/T_Plyachenko_Kompetentnisna%20model.pdf
Совік Т.В. Використання нотного редактора Finale під час дистанційного навчання музичних дисциплін, ITLT, вип. 92, вип. 6, с. 154–171. Груд. 2022. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v92i6.5128
Совік Т.В. Застосування методу «сторітелінг» у ході вивчення дисциплін «Практикум шкільного музичного репертуару» та «Хорове диригування». Педагогічний дискурс. №31. 2021 р. Зб. наук. праць. Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія. Хмельницький, 2021. С. 20–25. DOI: 10.31475/ped.dys.2021.31.03
Совік Т. В. Формування практико-діяльнісної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва під час проходження педагогічної практики. Педагогічний дискурс. 2022. № 33. С. 19–24. Doi: 10.31475/ped.dys.2022.33.02.
Опубліковано
2023-08-29
Як цитувати
Совік, Т. В., & Пухальський, Т. Д. (2023). ФОРМУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ-МУЗИКАНТІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (209), 285-289. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-209-285-289