ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТА МОБІЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
Анотація
У статті автори розглядають деякі хмарні та мобільні технології, які можуть застосовуватися в процесі дистанційного навчання майбутнього вчителя музичного мистецтва. Виклики реалій сьогодення стимулюють розвиток дистанційного навчання як безпечної форми організації навчально-виховного процесу, а використання новітніх технологій під час дистанційного навчання в будь-яких закладах освіти стає об'єктивною потребою, продиктованою вимогами сучасного суспільства.
Хмарні та мобільні технології дедалі більше інтегруються у систему традиційної освіти: відбувається трансформація та оптимізація традиційного навчання, яке стає більш цікавішим й ефективнішим та формує такі важливі особистісні якості як мобільність, гнучкість, адаптивність, варіативність, креативність тощо.
Серед величезної кількості хмарних сховищ даних найбільш популярними є Google Drive, LearningApp, Dropbox, Youtube тощо. В процесі дистанціного навчання рекомендується застосовувати відеоконференції в застосунках Zoom, Classroom, Google Meet. Для презентації музичного матеріалу – відтворення звуку і зображень (Microsoft Media Player, WinAmp, Apollo, WinDVD, АCD See, PhotoShop, CorelDraw).
Для проведення занять з музичного мистецтва під час проходження педагогічної практики викладачі мистецьких дисциплін можуть рекомендувати студентам користуватися такими хмарними та мобільними технологіями, як LearningApps та «edpuzzle».
Інтеграція хмарних технологій та мультимедійних засобів у навчально-творчу діяльність сприяє розвитку в майбутніх учителів музичного мистецтва мотивації, прагнень до творчої діяльності та застосуванні інновацій, залучає студентську молодь до комунікації та професійної активності.
Посилання
Бондаренко А. І. Дистанційна освіта музикантів-виконавців: проблеми та перспективи. Імідж сучасного педагога. 2020. № 3(192). С. 69–72.
Васильєва Л. Досвід формування готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до використання технології дистанційного навчання. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2017. № 7. С. 48–58.
Горбатюк Р. М. Методичні аспекти застосування хмарних технологій в освітньому процесі. Збірник наукових праць Вінницького державного педагогічного університету ім. М. Коцюбинського. 2016. Вип. 47. С. 147–150.
Краснова А. В., Ярославцева М. І., Пєхарєва С. В. Методи й форми підготовки здобувачів освіти до науково-дослідницької діяльності в умовах дистанційного навчання. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 28. С. 165–169.
Локарєва Ю. В. Використання мультимедійних технологій на уроках музичного мистецтва на основі вивчення творчої спадщини композиторів Єлисаветграда – Кіровограда – Кропивницького. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Вип. 178. Кропивницький, 2019. С. 220–223.
Тарарак Н. Г. Міжпредметні зв’язки вокально-хорових дисциплін у фаховій підготовці майбутніх вчителів музики: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Харків, 2008. 233 с.
Ткаченко Т. В. Теоретико-методичні засади професійної культури вчителя музики й співу: монографія. Харків, 2008. 323 с.