СТУДЕНТСЬКА НАУКОВА АСОЦІАЦІЯ МАЙБУТНІХ СТОМАТОЛОГІВ
Анотація
Історія медицини показує, як суспільство змінювало свій підхід до хвороб і недуг починаючи з античних часів і до сучасності. Університети почали систематичну підготовку лікарів приблизно з 1220 року н.е. в Італії , саме з тих часів почали зароджуватисть перші об’єднання лікарів. Сьогодні у вищих навчальних закладах, зокрема, медичних, організовуються студентські наукові гуртки.
Студентське наукове товариство та їх науково дослідні праці - одні із найважливіших засобів підвищення якості підготовки спеціалістів у вищій школі, який передбачає напрями наукового, методичного, організаційного змісту, що забезпечує навчання всіх студентів навичкам наукових досліджень відповідно до обраної спеціальності в рамках навчального процесу. Саме для вирішення поставлених завдань і створюються студентські наукові гуртки та проблемні групи. Дані наукові об’єднання створюються при кафедрах факультетів і є початковою формою оволодіння майбутніми фахвцями навичками наукового дослідження. У своїй діяльності гурток та самі гуртківці керується принципами рівноправності членів гуртка, самоврядування, відкритості та прозорості діяльності, органічного зв’язку науково-дослідної роботи з навчальним процесом.
Відповідно до «Національної програми підготовки кадрів» зростають вимоги до якості освіти у вищих навчальних закладах. Для успішної професійної підготовки висококваліфікованих спеціалістів у нових соціально-економічних умовах першочергове значення набуває особистість студента, здатність приймати самостійні рішення та їх подальшу реалізацію. Навчання стає особистісно-орієнтованим. Основним завданням освіти в Україні на сучасному етапі є відповідність стандартам високорозвинутих країн і досягнення результатів, які продемонструють конкурентоспроможність в єдиному професійному світовому просторі. Медична освіта має забезпечувати якісну підготовку медичних працівників, які зобов’язані не лише опановувати спеціальність, а й володіти професійними компетенціями, активно займатися науковою діяльністю та постійно самовдосконалюватися.
Науково-дослідна робота (НДР) студентів є складовою професійної підготовки, яка передбачає навчання студентів методології та методам дослідження, а також систематична участь у науково-дослідницькій діяльності, застосування технологій і творчих навичок для вирішення певних наукових завдань.
Посилання
Sverdan, M. M., Sverdan, M. R. (2008). Osnovy naukovykh doslidzhen' [Basics of the scientific research]. Chernivtsi: Ruta. 456 s. [in Ukrainian]
Khmara, T., Boichuk, O., Lopushniak, L. (2019). Orhanizatsiia naukovo-doslidnyts'koi roboty studentiv na kafedri anatomii liudyny Bukovyns'koho derzhavnoho medychnoho universytetu [Organization of research work of students at the Department of Human Anatomy of the Bukovinian State Medical University]. V: Kotsur VP, redaktor. Materialy KhKhII Mizhnar. nauk.-prakt. internet konf. Humanitarnyi prostir nauky: dosvid ta perspektyvy. Pereiaslav-Khmel'nyts'kyi. S. 209–211. [in Ukrainian]
Prykarpats'kyi natsional'nyi universytet imeni Vasylia Stefanyka. Polozhennia pro diial'nist' students'kykh naukovykh hurtkiv ta problemnykh hrup (2017) [Regulations on the activity of student scientific circles and problem groups] [Internet]. Ivano-Frankivs'k. [tsytovano 2023 Ber 13]. URL: https://kztkp.pnu.edu.ua [in Ukrainian]
Trefanenko, I. V., Khukhlina, O. S. (2016). Students'kyi naukovyi hurtok yak vyd naukovo-doslidnoi roboty studentiv [Student scientific society as a type of student research activity]. Actual Problems of th¬e Modern Medicine: Bulletin of Ukrainian Medical Stomatological Academy. №17 (1). S. 278–281. [in Ukrainian]
Bukovyns'kyi derzhavnyi medychnyi universytet. Polozhennia pro Students'ke naukove tovarystvo Vyschoho derzhavnoho navchal'noho zakladu Ukrainy «Bukovyns'kyi derzhavnyi medychnyi universytet» (2020) [Regulations on the Student Scientific Society of the Higher State Educational Institution of Ukraine "Bukovinian State Medical University"] [Internet]. Chernivtsi: BDMU [tsytovano 2023 Ber 10]. URL: https://snt.bsmu.edu.ua/?page_id=4567 [in Ukrainian]
Denina, R. V. (2015). Students'kyi naukovyi hurtok: udoskonalennia profesiinykh navykiv [Students’ scientific society: improvement of professional skills]. Bukovinian Medical Herald. №19 (3). S. 282–284. doi: 10.24061/2413-0737.XIX.3.75.2015.195 [in Ukrainian]
Burdeina, L. V., Andrushko, I. I., Makarova, L. P., Nazarova-Burdeina, M. S. (2014). Students'kyi naukovyi hurtok – etap profesiinoi oriientatsii studentiv medychnoho vuzu [Student scientific circle is a stage of professional orientation of medical university students]. V: Materialy navch.-metod. konf. Shliakhy udoskonalennia navchal'noho protsesu i neobkhidnist' vprovadzhennia novykh pidkhodiv u roboti kafedr medychnoho universytetu v suchasnykh umovakh. Liut 16; Vinnytsia. Vinnytsia. S. 21–22. [in Ukrainian]
Bystrova, Yu. V. (2015). Innovatsiini metody navchannia u vyschii shkoli Ukrainy [Innovative teaching methods in Ukrainian high school]. Pravo ta innovatsiine suspil'stvo. №1. S. 27–33. [in Ukrainian]
Chornovol-Tkechanko, O. O. (2009). Naukovo-doslidnyts'ka diial'nist' studentiv u VNZ Ukrainy: zmist ta zavdannia [Scientific and research activiy of students at higher educational institutions in Ukraine: content and tasks]. The Journal of V.N. Karazin Kharkiv National University. Series: Foreign Philology. Methods of Foreign Language Teaching. № 59. S. 123–125. [in Ukrainian]
Dovgal, G. V., Nefedova, E. O., Zharikov, N. Y., Suponko, Y. V. (2014). Shliakhy pokraschennia uspishnosti studentiv fundamental'nykh kafedr medychnykh vuziv na prykladi kafedry anatomii liudyny [Ways to Improve Students Achievement in Medical Schools of Fundamental Department for Example of Human Anatomy Department]. Bulletin of Problems in Biology and Medicine. № 3 (2). № 94–97. [in Ukrainian]
Zaporozhan, V. M., Nikohosian, L. R., Aimedov, K. V. (2011). Vzaiemozv'iazok motyvatsii dosiahen' ta uspikhiv u navchanni u studentiv medychnoho fakul'tetu [The relationship between the motivation of achievements and success in education among students of the medical faculty]. Medychna osvita. № 2. S. 108–131. [in Ukrainian]
Mazepa, Kh. (2009). Osoblyvosti profesiino-pedahohichnoi pidhotovky medychnykh pratsivnykiv [Peculiarities of pedagogical professional training of medical specialists]. Visnyk L'vivs'koho universytetu. Seriia pedahohichna. № 25 (3). S. 191–196. [in Ukrainian]
Svintsyts'ka, N. L., Sherstiuk, O. O., Rohulia, V. O. (2015). Vplyv naukovykh doslidzhen' vykladacha na formuvannia suchasnoho likaria [The influence of the teacher's scientific research on the formation of a modern doctor]. V: Materialy navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastiu Osnovni napriamky udoskonalennia pidhotovky medychnykh kadriv u suchasnykh umovakh. Poltava. S. 213–214. [in Ukrainian]
Joyner, B. (2006). Teaching Medical Students using Role-Play: Twelve Tips for Successful Role-Plays. Medical Teacher. № 28 (3). P. 225–229. Doi: 10.1080/01421590600711252 [in English]