СТВОРЕННЯ ТА ДІЯЛЬНІСТЬ ВІЙСЬКОВИХ ЗАКЛАДІВ НА ЄЛИСАВЕТГРАДЩИНІ У 1859–1886 РР.
Анотація
Реформування збройних сил України на сучасному етапі висуває підвищені вимоги до офіцерських кадрів, їх ділових, професійних, загальнолюдських і морально-бойових якостей. Звертаючи увагу на пріоритетне значення професійної підготовки офіцерських кадрів, необхідно встановити духовний зв’язок різних поколінь українських офіцерів з метою залучення молодого покоління військових через виховання і навчання до традицій, культури і досягнень минулого. Одним із шляхів подальшого вдосконалення виховання командного складу в сучасних умовах є вивчення багатого досвіду розвитку теорії і практики виховання військовослужбовців, зокрема другої половини ХІХ – першої третини ХХ ст., коли відбувалися важливі реформи військової освіти, що привели до формування системи військового виховання молоді. В статті розкрито особливості передумов створення та діяльності військових закладів на Єлисаветградщині у 1859–1886 рр. Представлені результати аналізу історико-педагогічних джерел щодо діяльності військових закладів на Єлисаветградщині у 1859–1886 рр, який засвідчує, що проблема розвитку військової освіти загалом і діяльності Єлисаветградського кавалерійського юнкерського училища зокрема привертала увагу дослідників другої половини ХІХ – початку ХХІ ст. Зроблено висновок, що зародження військової освіти на Єлисаветградщині почалося з відкриття у 1859 р. офіцерського кавалерійського училища. Важливим елементом підготовки вступників до військових училищ виступала військова прогімназія, яка діяла у Єлисаветграді з 1869 до 1886 рр. Діяльність школи підсилювали заняття з кавалеристами у військових частинах корпусу. Перспективи подальших розвідок напряму вбачаємо у дослідженні особливостей організації освітнього процесу в військових навчальних закладів краю.
Посилання
Безугольный А. Ю. История военно-окружной системы в России 1862–1918. А. Ю. Безугольный, Н. Ф. Ковалевский, В. Е. Ковалев. М.: Центрполиграф, 2012. 502 с.
Бобровский П. О. Двадцатипятилетие юнкерских училищ. Павел Осипович Бобровский. СПб.: Типография Департамента Уделов, 1889. 40 с.
Бобровский П. О. Юнкерские училища: в 3 т. Павел Осипович Бобровский. СПб.: Я. А. Исаков, 1872. Т. 1.: Историческое обозрение их развития и деятельности. 285 с.
Бобылёв Д. В. Подготовка казачьих офицерских кадров в России в системе военного образования во второй половине XIX века. Денис Владимирович Бобылёв. Оренбург, 2010. 218 с.
Генерал от кавалерии барон Иван Петрович Оффенберг 2-й и наша армейская кавалерия под его начальством с 1856 по 1862 год. (Из воспоминаний отставного кавалериста). К.: Из-во Киев. тип. Окружного штаба, 1891. 102 с.
Наставление для образования воспитанников военно-учебных заведений. СПб.: Военная типография, 1849. 185 с.
Полное собрание законов Российской империи. СПб., 1868. Собр. 2. Т. XLIV. Отд. 1. № 46986. С. 338–345.
Редигер А. Ф. История моей жизни. Воспоминания военного министра. М.: «Коммон-Пресс», «Кучковополе», 1999. Т. 1. 576 с.
Свиридов В. А. Становление и развитие военного образования в России во второй половине XIX – начале XX века: дисс докт. пед. наук: 13.00.01. Свиридов Владимир Александрович; Воронежский государственный университет. Воронеж, 2006. 411 с.
Фон Бооль В. Г. Воспоминания педагога. В. Г. фон Бооль. Русская старина. 1904. Т. 119. № 8. С. 287–305.
Шевченко С. І. Вершники на Інгулі. Сергій Іванович Шевченко. Кіровоград: П. П. «Центр оперативної поліграфії» «Авангард», 2013. 332 с.
Шевченко С. І. Кавалерія: від Єлисаветградського офіцерського кавалерійського училища до Української кінної військової школи ім. Будьонного (1850–1930). Сергій Іванович Шевченко. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2015. 232 с.