РІВНІ ТА КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ

  • Олена Леонідівна Радіонова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-1943-6181
Ключові слова: готовність до формування здоров’язбережувальної компетентності, здоров’язбережувальна компетентність, професійна підготовка, майбутній вчитель фізичної культури, критерії готовності

Анотація

У статті розкрита актуальна проблема підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до формування здоров’язбережувальної компетентності у школярів. Представлений теоретичний аналіз наукових праць щодо формування в учнівської молоді знань та вмінь здоро’вязбереження та готовності майбутніх фахівців в галузі фізичного виховання та спорту до подальшого впровадження здоров’язбережувальної діяльності. Шляхом наукового пошуку визначені та розкриті структурні компоненти формування готовності до майбутньої діяльності щодо відновлення, збереження та зміцнення здоров’я. Керуючись аналізом різних підходів до розуміння поняття готовності майбутнього вчителя до подальшої здоров’язбережувальної діяльності, надано характеристику кожному структурному компоненту готовності майбутніх педагогів та зазначені шляхи їх реалізації під час педагогічної діяльності. Здійснивши теоретичний аналіз сучасних підходів до визначення структурної будови поняття готовності майбутнього вчителя фізичної культури до формування здоров’язбережувальної компетентності учнів, зазначені основні критерії, що мають вплив на хід підготовки майбутніх вчителів до формування компетентності здоро’вязбереження в учнів: мотиваційний, свідомо-когнітивний та особистісний. Для критеріїв встановлені відповідні показники, що їх характеризують та рівні. Все це дає змогу визначити стан та динаміку готовності майбутніх вчителів фізичної культури. Підводячи підсумки, у висновку зазначено, що виокремлення рівнів та критеріїв надає можливість обґрунтувати педагогічні умови підготовки майбутніх вчителів до формування здоров’язбережувальної компетентності школярів у подальших педагогічних дослідженнях. Перспективи подальших досліджень вбачаємо в обґрунтуванні педагогічні умови підготовки майбутніх вчителів до формування здоров’язбережувальної компетентності школярів.

Посилання

Беседа Н. А. Моніторинг якості методичної підготовки вчителя до застосування здоров’язбережувальних технологій. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. 2018. Вип. 152(2). С. 29-31.

Бойченко Т. Є. Здоров’язберігаюча компетентність як ключова освіти України. Основи здоров’я і фізичної культури. 2008. № 11. С. 74-77.

Гавриш І. В. Теоретико-методологічні основи формування готовності майбутніх учителів до інноваційної професійної діяльності : автореф. дис… д-ра пед. наук : спец. 13.00.04. Луганськ, 2006. 44 с

Жигірь В.І. Оцінювання професійної компетентності фахівця як фактор його формування. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. 2014. Вип. 2. 47c.

Кузьмінський А. І. Теоретико-методологічні засади післядипломної педагогічної освіти в Україні : автореф. дис… д-ра. пед. наук, спец. 13.00.04. Київ, 2003. 42-45c.

Турчак А. Л. Підготовка майбутнього вчителя фізичної культури до роботи з попередження шкідливих звичок у учнів. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічна наука. 2012. Вип. 106. 168c.

Sheremet, I.V. (2011). Professional-applied physical training as one of the ways of forming the competence of a specialist. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu. 1(5). 73c.

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Радіонова, О. Л. (2022). РІВНІ ТА КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 279-282. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-279-282