ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПРАВОВИХОВНОЇ РОБОТИ ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА
Анотація
У статті проаналізовано наукові позиції щодо розгляду проблеми підготовки майбутнього вчителя до організації правовиховної роботи. Відзначено, що підготовка майбутнього вчителя до організації правовиховної роботи має базуватися на правовій регламентації його професійного навчання. Актуалізовано необхідність упровадження спеціальної підготовки майбутніх фахівців у вищій школі в межах освоюваної ними професійної діяльності до правовиховної роботи. Зосереджено увагу на фундаментальних наукових розвідках, конструктивних у площині порушеної проблеми, де подається ґрунтовний теоретичний аналіз розвитку правової освіти як складової правової культури, акцентується на необхідності міцного та глибокого засвоєння майбутнім учителем змісту правової освіти для забезпечення достатнього рівня правового виховання учнів, сформованості їхньої правової культури, виокремлюються основні завдання щодо засвоєння складових змісту правової освіти: оволодіння системою правових знань; формування правових переконань (правосвідомість); оволодіння педагогічними вміннями організовувати і проводити правове виховання у школі відповідно до завдань освітньої діяльності на основі Концепції національного виховання в Україні; формування певного рівня соціально-правової активності вчителя; розкриваються особливості формування змісту правової підготовки майбутніх учителів початкової школи в умовах ступеневої освіти, через посилення норм і принципів природного права, що носить абсолютний характер, визначення особливостей права як нормативно-регулятивного явища, специфіки педагогічної діяльності вчителя та особливостей об’єктів його правовиховної роботи. Наголошено, що саме вчитель, на якого держава покладає виконання соціального запиту щодо правового виховання підростаючого покоління, повинен бути взірцем позитивної правової свідомості й поведінки, належним чином реалізуючи правове забезпечення своєї професійної діяльності. Визначено перспективи подальших наукових розвідок, пов’язані з розкриттям особливостей організації правовиховної роботи зі здобувачами початкової освіти.
Посилання
Василина С.І. Психолого-педагогічні умови правової підготовки учнів професійно-технічних навчальних закладів: дис. …канд. пед. наук. 13.00.04. Львів. 2017. 311с.
Городинський М. І. Правова освіта майбутнього вчителя; ред. М. К. Подберезський. Харків : Легас, 2001. 128 с.
Городинський М. І. Педагогічні умови забезпечення змісту правової освіти майбутнього вчителя: автореф. дис. канд. пед. наук. 13.00.04. Харків. 1999. 22 с.
Дарманська І. М. Правова підготовка майбутніх вчителів початкової школи в умовах ступеневої освіти : автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. К. 2004. 20 с.
Мацук Л.О. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до правового виховання молодших школярів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук. 13.00.04. Івано-Франківськ. 2002. 22 с.
Національна програма правової освіти населення: Затверджено Указом Президента України від 18.10.2001 р. № 992/2001: U R L : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/992/2001#Text
Погребняк С.В. Зміст поняття «правовиховна робота майбутніх інженерів-педагогів». Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. № 22 (257). Ч.VI. 2012. С. 63-69. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vlup_2012_22(6)10.
Рябенко М. І. Підготовка майбутнього вчителя як суб’єкта освітніх правовідносин: дис. …канд. пед. наук. Одеса. 2007. 205 с.
Фіцула М. М. Правове виховання учнів. К. 1997. 147 с.