СТАРТАПИ В ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ: СУЧАСНИЙ СВІТОВИЙ ДОСВІД

  • Сніжана Віталіївна Куркіна Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-2009-1590
  • Віталій Максимович Журавльов Центральноукраїнський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-9146-5430
Ключові слова: стартапи, онлайн-освіта, дистанційне навчання, освітні технології, інновації, креативність, штучний інтелект, гейміфікація

Анотація

У представленій статті здійснено спробу розглянути сучасні світові тенденції онлайн-освіти, досліджено фактори, що впливають на її розвиток в провідних економічно розвинених регіонах і країнах світу. Здійснено аналіз світового ринку освітніх технологій. Зроблено акцент на значному й постійно зростаючому інтересі до EdTech стартапів у світовому масштабі. Автори перелічили країни й регіони, у яких інвестиції в освітню галузь, різноманітні інновації у цій сфері є найбільш значними. Проаналізовано глобальні світові тренди, які використовуються в сфері освіти і дають позитивні результати, а саме: мобільна та корпоративна освіта, геймифікація, VR/AR, штучний інтелект. Досліджено ринки EdTech провідних країн світу з точки зору обсягів залучення інвестицій в освітні технології. Досліджено вітчизняний ринок освіти, який знаходиться на стадії становлення і розвитку, однак має значні здобутки в розробці освітніх технологічних стартапів. Обґрунтовано необхідність визначення пріоритетності галузі освіти на рівні держави, що дозволить залучати внутрішні та зовнішні фінансові ресурси для підтримки і розвитку EdTech стартапів, створюючи сприятливі умови для економічного зростання країни.

Виокремлено й наведено існуючі в науковій літературі визначення стартапу: як кампанії чи тимчасової організації, створеної для пошуку повторюваної і масштабованої бізнес-моделі; як процесу виходу на ринок новоствореного підприємства з інноваційним проектом; як тільки що створеної кампанії, яка іноді іще не набула статусу юридичної особи, знаходиться на стадії розвитку і будує свій бізнес або на основі нових інноваційних ідей, або на основі тільки що винайдених технологій; як незалежної організації, вік якої є меншим за п’ять років і діяльність якої є спрямованою на створення, покращення та розширення масштабованого, інноваційного, технологічного продукту з високим та швидким зростанням.

Таким чином, мета даної статті полягає в дослідженні напрямів і перспектив в розвитку онлайн-освіти та вивченні світового досвіду впровадження дистанційного навчання з метою його реалізації в реаліях українського сьогодення. Доведено, що онлайн- освіта є потужним акумулятором освітніх інноваційних технологій, здатних ефективно вирішувати багато актуальних проблем і викликів, що стоять перед освітньою галуззю в України.

Посилання

Бланк С., Дорф Б. Стартап: настольная книга основателя / Стив Бланк, Боб Дорф; пер. с англ. М.: Альпина Паблишер, 2013. 616 с.

Європейська мережа стартапів. URL: https://europeanstartupnetwork.eu/vision/

Куркіна С.В., Журавльов В.М. Євроінтеграція як чинник соціально-економічних та освітніх реформ в Україні. Директор школи, ліцею, гімназії. Спеціальний тематичний випуск «Вища освіта України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору». 2020 – 2021. №2. Кн. 3. Том І (88). С. 8-21.

Мрихіна О. Б. Перспективи стартап-компаній у контексті конкурентоспроможного розвитку українського ринку високих технологій. Актуальні проблеми економіки. 2015. № 9. С. 215-225.

Мягков М. Мировой рынок: инвестиции, лидеры и новые явления. URL: https://edexpert.ru/investments-leaders-and-new-developments

Пікуль В. С. Що таке стартап? URL: http://3222.ua/article/scho_take_startap.htm

10 европейских ED-TECH-стартапов, которые изменят образование в 2020 году. URL: https://www.everest.ua/ru/10-evropejskyh-edtech-startapov-kotorye-yzmenyat-obrazovanye-v-2020-godu/.Everest (2020),

IT-стартапи для української освіти: унікальні розробки на конкурсі Egap Challenge. URL: https://imzo.gov.ua/2017/02/13/it-startapy-dlya-ukrajinskoji-osvity-unikalni-rozrobky-na-konkursi-egap-challenge/

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Куркіна, С. В., & Журавльов, В. М. (2022). СТАРТАПИ В ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ: СУЧАСНИЙ СВІТОВИЙ ДОСВІД. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 180-184. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-180-184