СТАРТАПИ В ДИСТАНЦІЙНОМУ НАВЧАННІ: СУЧАСНИЙ СВІТОВИЙ ДОСВІД
Анотація
У представленій статті здійснено спробу розглянути сучасні світові тенденції онлайн-освіти, досліджено фактори, що впливають на її розвиток в провідних економічно розвинених регіонах і країнах світу. Здійснено аналіз світового ринку освітніх технологій. Зроблено акцент на значному й постійно зростаючому інтересі до EdTech стартапів у світовому масштабі. Автори перелічили країни й регіони, у яких інвестиції в освітню галузь, різноманітні інновації у цій сфері є найбільш значними. Проаналізовано глобальні світові тренди, які використовуються в сфері освіти і дають позитивні результати, а саме: мобільна та корпоративна освіта, геймифікація, VR/AR, штучний інтелект. Досліджено ринки EdTech провідних країн світу з точки зору обсягів залучення інвестицій в освітні технології. Досліджено вітчизняний ринок освіти, який знаходиться на стадії становлення і розвитку, однак має значні здобутки в розробці освітніх технологічних стартапів. Обґрунтовано необхідність визначення пріоритетності галузі освіти на рівні держави, що дозволить залучати внутрішні та зовнішні фінансові ресурси для підтримки і розвитку EdTech стартапів, створюючи сприятливі умови для економічного зростання країни.
Виокремлено й наведено існуючі в науковій літературі визначення стартапу: як кампанії чи тимчасової організації, створеної для пошуку повторюваної і масштабованої бізнес-моделі; як процесу виходу на ринок новоствореного підприємства з інноваційним проектом; як тільки що створеної кампанії, яка іноді іще не набула статусу юридичної особи, знаходиться на стадії розвитку і будує свій бізнес або на основі нових інноваційних ідей, або на основі тільки що винайдених технологій; як незалежної організації, вік якої є меншим за п’ять років і діяльність якої є спрямованою на створення, покращення та розширення масштабованого, інноваційного, технологічного продукту з високим та швидким зростанням.
Таким чином, мета даної статті полягає в дослідженні напрямів і перспектив в розвитку онлайн-освіти та вивченні світового досвіду впровадження дистанційного навчання з метою його реалізації в реаліях українського сьогодення. Доведено, що онлайн- освіта є потужним акумулятором освітніх інноваційних технологій, здатних ефективно вирішувати багато актуальних проблем і викликів, що стоять перед освітньою галуззю в України.
Посилання
Бланк С., Дорф Б. Стартап: настольная книга основателя / Стив Бланк, Боб Дорф; пер. с англ. М.: Альпина Паблишер, 2013. 616 с.
Європейська мережа стартапів. URL: https://europeanstartupnetwork.eu/vision/
Куркіна С.В., Журавльов В.М. Євроінтеграція як чинник соціально-економічних та освітніх реформ в Україні. Директор школи, ліцею, гімназії. Спеціальний тематичний випуск «Вища освіта України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору». 2020 – 2021. №2. Кн. 3. Том І (88). С. 8-21.
Мрихіна О. Б. Перспективи стартап-компаній у контексті конкурентоспроможного розвитку українського ринку високих технологій. Актуальні проблеми економіки. 2015. № 9. С. 215-225.
Мягков М. Мировой рынок: инвестиции, лидеры и новые явления. URL: https://edexpert.ru/investments-leaders-and-new-developments
Пікуль В. С. Що таке стартап? URL: http://3222.ua/article/scho_take_startap.htm
10 европейских ED-TECH-стартапов, которые изменят образование в 2020 году. URL: https://www.everest.ua/ru/10-evropejskyh-edtech-startapov-kotorye-yzmenyat-obrazovanye-v-2020-godu/.Everest (2020),
IT-стартапи для української освіти: унікальні розробки на конкурсі Egap Challenge. URL: https://imzo.gov.ua/2017/02/13/it-startapy-dlya-ukrajinskoji-osvity-unikalni-rozrobky-na-konkursi-egap-challenge/