ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА ПРОЕКТНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА

  • Володимир Григорович Козленко Мережа приватних шкіл «Креативна міжнародна дитяча школа» https://orcid.org/0000-0002-0542-2064
Ключові слова: проєктна культура, модель, професійна підготовка, компоненти, структура

Анотація

Входження України в єдиний європейський освітній простір з метою розв’язання загальних економічних проблем за рахунок підвищення якості вищої освіти є передумовою розширення контактів фахівців із зарубіжними партнерами, розробки спільних проектів, що вимагає від фахівця не лише соціально-професійної компетентності, але і проектної культури. Проблема формування проєктної культури є актуальною для системи освіти, оскільки вона, за своєю суттю, прогресивна, практикоорієнтована, культуровідповідна і сприяє становленню суб'єктів освітнього процесу. Формування проєктної культури сприяє вдосконаленню підготовки кваліфікованого педагога, конкурентоспроможного та затребуваного на ринку праці. У зв'язку з цим у цій статті розкривається структурно-функціональна модель, яка б з урахуванням сучасних реалій ефективно здійснювати формування проектної культури майбутнього педагога. Провідними підходами до дослідження цієї проблеми з'явилися знано-орієнтований, особистісно-орієнтований та системний, комплексне застосування яких дозволяє сформувати проектну культуру майбутнього педагога. Особливості моделі формування проектної культури майбутнього педагога полягають у сукупності пропонованих компонентів та технології формування проектної культури. Проєктна культура педагога є найважливішою проблемою гуманітарної культури в сучасному суспільстві. Нині її розвиток не відповідає висуненим вимогам до становлення нового типу професіоналізму педагогічних кадрів. Проектна культура педагога, як найважливіший компонент нового типу педагогічного професіоналізму, є фундаментальною основою для теоретичного моделювання, концептуалізації, технологізації і практико- проектної діяльності в новій реальності освіти, що зароджується на основі соціального конструювання (поки за допомогою механізму типізації, а хотілося б за допомогою механізмів інституціоналізації і легітимації), в нашій країні. Ця обставина продиктована реаліями сьогоднішньої і потенційної ситуації, що складається на сучасному історичному етапі розвитку нашого суспільства і місії освіти в ній.

Посилання

Галета Я. В. Математична культура майбутнього вчителя математики. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушин- ського. Педагогічні науки. 2016. № 6. С. 35-38.

Генисаретский О. И., Носов Н. А., Юдин Б. Г. Концепция человеческого потенциала: исходные соображения. Человек. 1996. №4. С. 7.

Кримський С.Б. Діяльність і культура. Магістеріум. 2003. Вип. 12: Культурологія. С. 4–7

Куц О., Третьяков М., Лапічак І. Інтеграція цінностей фізичної культури у професійній підготовці педагога з фізичного виховання. Педагогіка, психологія і медико- біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2003. № 5. С. 119–124

Попович М. В. Культура / Енциклопедія сучасної України: у 30 т. / ред. кол. І. М. Дзюба [та ін.]; НАН України; НТШ; Координаційне бюро енциклопедії сучасної України НАН України. К., 2016.

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Козленко, В. Г. (2022). ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА ПРОЕКТНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 159-163. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-159-163