СПЕЦИФІКА ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО СТИЛЮ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ЦИФРОВОЇ ТЕХНОЛОГІЇ
Анотація
У статті розглянуто особливості формування сутності індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх учителів цифрової технології. Першорядним чинником оновлення системи освіти, безсумнівно, є особистість учителя, для якого важливо постійно вдосконалювати майстерність, мобільно реагувати на зміни, що повсякчас відбуваються в освітньому просторі, здатного творчо мислити і знаходити нестандартні рішення, навчатися впродовж життя й будувати свій професійний шлях. Усвідомлена на державному рівні потреба суспільства в підготовці учителя нової формації визначила важливість залучення до роботи в школі творчих молодих педагогів, на професійний розвиток потрібно звертати особливу увагу. Творчий характер педагогічної праці забезпечується сформованістю у фахівця гуманітарного фаху в структурі професіограми такого компонента, як індивідуальний стиль діяльності. Індивідуальний стиль викладання дає змогу студенту усвідомити себе творчою особистістю, спрямовувати діяльність на розвиток унікальної суті кожного, дозволяє розвиватися особистісно й професійно, забезпечує формування діяльних, обдарованих, інтелектуально й духовно розвинених громадян України. Індивідуальний стиль педагогічної діяльності, має бути головним фактором та показником професійної компетентності, метою подальшого професійного самовдосконалення. Успішність професійної діяльності вчителя-гуманітарія та досягнення високого рівня педагогічної майстерності залежать не тільки від рівня оволодіння певним обсягом знань у відповідній галузі, а й значною мірою від ефективності власного стилю діяльності. Індивідуальний стиль професійної діяльності це єдність професійно незмінного та індивідуально неповторного в діяльності педагога гуманітарного профілю. Механізмом, що забезпечує становлення стилю, є особистісно-діяльністна саморегуляція, яка спонукає суб’єкта до самовдосконалення діяльності в процесі професійного саморозвитку та самоосвіти. Шлях реалізації індивідуального стилю – самоосвіта, виконання індивідуальних творчих планів, конкурс педагогічних ініціатив, участь у роботі майстер-класів, фестивалі педагогічних ідей, стажуваннях, педагогічні майстерні, Школа педагога-експериментатора, дослідно експериментальна робота.
Посилання
Андрощук Л. М. Індивідуальний стиль діяльності педагога-хореографа як наукова проблема. Народна освіта. 2013. Вип. №1(19). 9 с. URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=984. [https://buki.com.ua/blogs/uchytel-neprosto-profesiya-tse-poklykannya/].
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997. 376 с.
Ковалів Ж. В. Формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутніх учителів гуманітарних дисциплін: дис. … кандидата пед. наук: 13.00.04. Одеса, 2005. 208 с.
Пісна Т. М. Формування індивідуального стилю викладача в сфері професійної освіти: ознаки та педагогічні умови. Наукові записки ЦДПУ імені В. Винниченка. Педагогічні науки. Кропивницький. 2022. № 203. С. 114–119.
Фоменко І. Індивідуальний стиль педагогічної діяльності. Відкритий урок: розробки, технології, досвід. 2009. № 1(169). С. 55–60.
Цар І. Теоретичні передумови формування індивідуального стилю професійної діяльності вчителя- гуманітарія. Проблеми підготовки сучасного вчителя. № 10 (Ч. 1), 2014. С. 219–225.
Шапар В. Б. Сучасний тлумачний психологічний словник. Xарків: Прапор, 2007. 640 с.
Maňák J. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 219 s.
Turek I. Didaktika. Bratislava: Iura Edition, 2010. 598 s.