СУЧАСНІ МЕТОДИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ ПОКРАЩЕННЯ ЛЕКСИЧНОГО РІВНЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Анотація
У сучасному світі велика увага приділяється багатомовній освіті. Стрімкі глобалізаційні процеси посилили і так необхідну роль комунікації як специфічної форми процесу передачі та отримання інформації, а знання мов сприяє цьому й можуть умовно переносити майбутнє робоче місце випускника в будь-яку точку світі та дозволи йому бути частиною інтернаціональних команд. З цього й випливає мета студії, що полягає в розгляді сучасних методичних інструментів покращення лексичної компетенції та розширення словникового запасу англійської мови студентами неспеціальних професій. Для успішного введення, закріплення та активізації лексики у статті виділено психологічний та методичний аспекти, а також тематичне та ситуативне введення лексики. Зазначено, що при першому підході підібрано лексичні одиниці, найпоширеніші фразові дієслова, ідіоми, використовуючи наочний матеріал, дефініції, переклад та метод мовного припущення, вивчені лексичні одиниці використовуються у мовних заняттях та граматичних завданнях, встановлюються логічні та асоціативні зв'язки. Наступним прийомом, який використовується у роботі для розширення лексичного запасу, є запам'ятовування ситуативно введених лексичних одиниць. Саме використання яскравих методик, що запам'ятовуються, є ситуативно-виправданим, а також творчим та цікавим, бо нові умови життя ставлять нові завдання. Доведено, що на етапі активізації лексичних одиниць варто виконувати різноманітні творчі вправи: складати міні- ситуації з інсценуванням діалогів від імені різних героїв, використовуючи зображення, жести, міміку, символи, знаки; складати монологи із застосуванням нових лексичних одиниць на основі плану; відпрацьовувати елементи лексичного матеріалу у вправах; взаємодіяти у природних ситуаціях спілкування, де структурно завершені дії використовуються у функції спілкування. Узагальнено, що велику роль у розширенні лексичного запасу відіграють додаткове читання, перегляд відеофільмів, позакласні заходи та зустрічі з носіями мови, участь у дослідницькій роботі, в інтернет-проектах, різні лексичні вправи тренувального характеру, наочність під час пропонування іншомовного матеріалу, відпрацювання ситуативно-мовленнєвого контакту.
Посилання
Абрамович С. Д., Чікарькова М. Ю. Мовленнєва комунікація. Київ : Центр навчальної літератури, 2004. 472 с.
Гордєєва А. Й. Способи мотивації комунікативної діяльності майбутніх філологів у процесі формування англомовної граматичної компетентності. Іноземні мови, 2011. № 2. С. 16-21.
Литвин А. В. Завдання медіаосвіти в контексті підвищення якості професійної підготовки. Педагогіка і психологія професійної освіти, 2009. № 4. С. 9-21.
Рідель Т. М. Формування комунікативної компетенції як мотиваційного компонента у процесі навчання іноземній мові студентів немовних ВНЗ засобами підручника. Проблеми сучасного підручника : [зб. наук. пр.]. Ін-т педагогіки НАПН України. К., 2010. Вип. №1 (10). С. 721- 728.
Руднік Ю. В. Актуалізація проблеми застосування інноваційних технологій у навчанні іноземних мов. Проблеми підготовки сучасного вчителя: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, 2014 (Ч.2). С. 124-131.
Тарнопольський О. Б. Методика навчання іншомовної мовленнєвої діяльності у вищому мовному закладі освіти : [навч. посібник]. К. : ІНКОС, 2006. 248 с.
Pezhman Z. Language Learning Strategies Among EFL/ESL Learners: A Review of Literature. URL: http://www.ijhssnet.com/journals/Vol_2_No_5_March_2012/20.pdf (дата обращения: 01.02.2017).