ІНТЕГРАЦІЯ ВНУТРІШНІХ І ЗОВНІШНІХ ФОРМ ТА МОДЕЛЕЙ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВИКЛАДАЧІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У БАГАТОГАЛУЗЕВИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
Стаття присвячена висвітленню проблеми інтеграції внутрішніх і зовнішніх форм та моделей професійного розвитку викладачів фізичного виховання багатогалузевих закладів вищої освіти. Метою статті є презентація можливості інтеграції внутрішніх і зовнішніх форм та моделей професійного розвитку викладачів фізичного виховання багатогалузевих закладів вищої освіти. Представлено завдання, виконання яких є необхідним для досягнення визначеної мети: 1) представити результати аналізу науково-педагогічної літератури, що висвітлює різні аспекти досліджуваної проблеми, 2) охарактеризувати зовнішні та внутрішні форми та моделі діяльності вчителів фізичної культури. професійного розвитку, а також описати можливості їх інтеграції. У статті представлено результати аналізу науково-педагогічної літератури, що висвітлює теорії, концепції, підходи, покладені в основу професійного розвитку викладачів фізичного виховання, його зміст, знання, уміння та навички, професійні цінності та ставлення викладачів фізичного виховання, форми та методи професійного розвитку викладачів фізичного виховання. У статті представлено інституційні форми та моделі: стажування, програми професійного розвитку, курси підвищення кваліфікації, співробітництво між різними закладами вищої освіти, співробітництво між різними підрозділами багатогалузевого закладу вищої освіти, співробітництво між кафедрою фізичного виховання та іншими підрозділами багатогалузевого закладу вищої освіти. Зроблено висновок про наявність широкого розмаїття форм і моделей професійного розвитку, а також про те, що їх збалансоване застосування на основі інтеграції потенціалу зовнішнього середовища та внутрішнього – академічного середовища багатогалузевого закладу вищої освіти сприяє забезпеченню принципу відповідності пропозицій професійного розвитку інтересам і потребам викладачів фізичного виховання, кафедр фізичного виховання та багатогалузевих закладів вищої освіти загалом. Окреслено перспективи подальших наукових досліджень.
Посилання
Горохівська Т. М., Борова В. Ю. Академічна мобільність як важливий складник професійного розвитку сучасного викладача закладу вищої освіти. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 40. С. 146-150.
Мирончук Н. М. Стажування як форма підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників. Андрагогічний вісник. 2013. С. 64-69.
Оліфіра Л. М. Нормативне забезпечення організації освітнього процесу підвищення кваліфікації кадрів освіти. Збірник наукових праць за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної конференції. Рівне: РОІППО, 2017. С. 24-27.
Панцирева Г. В., Монарх В. В. Стажування як форма підвищення професійної майстерності викладача закладу вищої освіти. Сільське господарство та лісівництво. 2019. Вип. 12. С. 234-243.
Eggen P., Kauchak D. Strategies and models for teachers: teaching content and teaching skills. Boston: Pearson Education, Inc.. 2012. 368 p.
Mutrofin M., Degeng I., Ardhana I. W., Setyosari P. The effect of instructional methods (lecture-discussion versus group discussion) and teaching talent on teacher trainees student learning outcomes. Journal of Education and Practice. 2017. Vol. 8. Issue 8. P. 203-209.