ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОІ МОВИ У РІЗНОРІВНЕВИХ ГРУПАХ СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Анотація
Існує безліч стратегій, які можна застосувати на практиці, щоб задовольнити потреби всіх учнів, але, на жаль, жодний «чарівний метод» не гарантує розвитку успіху кожного учня щодо навчання. Сьогодні в більшості шкіл навчаються учні різного рівня з різними здібностями, що є проблемою для вчителів. Мета вчителя полягає в тому, щоб охопити всіх учнів, спостерігаючи за ними різними способами, щоб досягти ефективного навчання. Майже більшість учнів вважають англійську мову предметом, який вони повинні вивчати у школі, і не усвідомлюють, що англійська є мовою спілкування, яка використовується у всьому світі. Щоб вирішити ці проблеми, потрібен системний підхід. Навчання має бути націлене не на знання, а на навички.
Стаття присвячена організації процесу навчання іноземної мови у групах студентів із різним рівнем володіння іноземною мовою. Розглянуто причини появи таких груп, а також проблеми, які можуть виникнути при навчанні в подібному освітньому середовищі. Проблема неоднорідності груп успішно вирішується застосуванням особливої технології різнорівневого навчання. У цьому дослідженні зазначається, що в умовах навчання іншомовному спілкуванню студентів вищих навчальних закладів ця технологія передбачає діагностування початкового рівня кожного студента та вибудовування індивідуальних траєкторій навчання студентів у зоні їх найближчого розвитку.
Запропоновано методичні стратегії реалізації різнорівневої диференціації, що сприятимуть ефективному навчанню іноземної мови студентів немовних спеціальностей. Визначено форму групової взаємодії студентів, яка буде ефективною у процесі навчання у даному форматі. Підтверджено доцільність використання навчальних матеріалів різних рівнів складності під час навчання студентів іноземної мови у різнорівневих групах. Також у статті зазначено, що цей формат роботи викликав інтерес у студентів, більшість студентів стали більш активно відповідати на заняттях. Як наслідок, їхнє володіння іноземною мовою покращилося.
Посилання
Bell, J., Burnaby, B. (1984). A handbook for ESL literacy. Toronto, Ontario: Ontario Institute for Studies in Education Press. 241 p. [in English]
Budden, J. Adapting materials for mixed ability classes. British Council. Teaching Tips. – Retrieved on November 20th 2011 from: URL: http://www.teachingenglish.org.uk/languageassistant/ [in English]
Dudley, E. (2016). Working with mixed-ability groups. Modern Eglish teacher. Vol. 25 Issue 1. P. 59-61. [in English]
Лаптінова Ю.І. Процес навчання англійської мови у групах з різним рівнем мовленнєвої підготовки / Людознавчі студії. Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогіка». 2017. Вип. 5/37. С. 79-88
Scrivener, J. (2005). Learning Teaching (Second edition). Oxford: Macmillan Education. 414 p. [in English]