ПРОФЕСІЙНИЙ САМОРОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ
Анотація
У статті досліджено особливості та важливість професійного саморозвитку як складової професійної культури майбутнього вчителя. Розтлумачено основні визначення поняття «розвиток», «саморозвиток». Визначено й охарактеризовано основні умови для професійного саморозвитку студентів, які в подальшому планують бути педагогами, а саме: позитивне ставлення до професії педагога та реалізації педагогічної діяльності; професійно важливі якості та мотиви професійної діяльності, а також внутрішнє прагнення студента до професійного саморозвитку; знання, вміння, навички професійного саморозвитку, які виступають засобами саморозвитку.
Посилання
Анциферова Л. І. Развитие личности и проблемы геронтопсихологии. Москва: «Ин-т психологии РАН», 2006. 512 с.
Вербицкий А. А. Формирование познавательной и профессиональной мотивации студентов. Москва : Педагогика, 1986. 14 с.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997. С. 242.
Деркач А. А. Акмеологическая культура личности: содержание, закономерности, механизмы развития. Москва: НПО «МОДЭК», 2006. 492 с.
Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. Київ: Рад. шк., 1989. 608 с.
Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии. Москва: Педагогика, 1973. 424 с.
Рувинский Л. И. Теория самовоспитания. Москва: Мысль, 1973. 144 с.
Чорна Н. Б. Формування готовності до професійного саморозвитку майбутніх учителів мистецьких спеціальностей: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Вінниця, 2016. 256 c.
Чудина Е.Е. Дидактические условия становления профессионально-личностного саморазвития будущего учителя на начальном этапе педагогической подготовки в вузе : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08. Волгоград, 2002. 131 с.
Фонарев Α.Р. Профессиональная деятельность как смысл жизни и акме профессионала. Мир психологии, 2001. С. 104–108.