ПРОФЕСІЙНІ ВИМОГИ ДО МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА
Анотація
У статті досліджено професійні вимоги до майбутнього фахівця лісового господарства. Розкрито, що на перше місце у вирішенні означеної проблеми виходить професійна спрямованість майбутніх фахівців лісового господарства. Розкриті інваріантні компоненти змісту професійної підготовки фахівців лісового господарства, спрямовані на формування у них професійних компетентностей. Запропоновано класифікацію інваріантних вимог. Встановлено,що до універсальних вимог,які висуваються до фахівця лісового господарства відносяться:його спроможність і готовність до здійснення виробничо-управлінських, дослідницьких, технологічних та ін. задач, а також - до соціальної і міжкультурної взаємодії. Доведено, що основним результатом вимог до підготовки майбутніх фахівців лісового господарства є їх здатність і готовність до вирішення екологічних і соціальних проблем на науковій основі, серед яких, забруднення навколишнього середовища, глобальне потепління клімату, криза водних ресурсів та ін.
Посилання
Картешкина О. Л. Педагогическое обеспечение профессиональной подготовки будущих специалистов сельского хозяйства в региональном вузе : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08. Благовещенск, 2009. 206 с.
Нестерова Л. В. Формирование информационной культуры будущих инженеров лесного комплекса в процессе гуманитарной подготовки : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08. Брянск, 2002. 231 с.
Пудовкина Н. В. Формирование социально- профессиональной установки будущих специалистов агропромышленного комплекса : дис канд. пед. наук : 13.00.08. Тольятти, 2012. 263 с.
Сорокоумов С. П. Формирование профессиональных компетенций будущих специалистов сельскохозяйственного профиля в процессе интегративно-модульного обучения в вузе : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.08. Санкт-Петербург, 2012. 483 с.
Чеботарева Е. С. Развитие самообразовательной компетентности студентов в процессе проектной деятельности (на материале подготовки будущих специалистов агропромышленного комплекса) : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08. Курск, 2010. 241 с.
Шепталина Е. И. Формирование профессионально-языковых компетенций будущих лесомелиораторов : дис. … канд. пед. наук : 13.00.08. Ростов-на-Дону, 2011. 224 с.
Byerly H., D’Amato A. W., Hagenbuch S., Fisher B. Social influence and forest habitat conservation: experimental evidence from Vermont’s maple producers. Conservation Science and Practice. 2019. Vol. 1, Is. 9. e98. doi : https://doi.org/10.1111/csp2.98.
Kimberley A., Bullock J. M., Cousins S. A. O. Unbalanced species losses and gains lead to non-linear trajectories as grasslands become forests. Journal of Vegetation Science. 2019. Vol. 30. P. 1089–1098.
Lennartsson T., Eriksson O., Iuga A. et al. Diversity in ecological and social contexts. Issues and concepts in historical ecology: the past and future of landscapes and regions / C. Crumley, T. Lennartsson, A. Westin (eds.). Cambridge : Cambridge University Press, 2018. P. 182–239. doi : https://doi.org/10.1017/9781108355780.007.
Nielsen K. S., Cologna V., Lange F. et al. The case for impact-focused environmental psychology. Journal of Environmental Psychology. 2021. Vol. 74, Is. 1. 101559. doi :10.1016/j.jenvp.2021.101559.
Oesten G. Zukunftsfähige forstakademische Ausbildung. Freiburg : Stift Gottweig, 2007. 39 s.
Fink S. Freiburg auf dem Weg nach Bologna. Die Einführung gestufter Studiengänge an der Universität Freiburg. AFZ-Der Wald. 2005. Nr. 15. S. 809–813.