КУЛЬТУРНИЙ ДІАЛОГ У СУЧАСНОМУ МИСТЕЦТВІ ЯК ШЛЯХ ДО РОЗУМІННЯ НОВОЇ ХУДОЖНЬОЇ РЕАЛЬНОСТІ
Анотація
У статті розкривається специфіка культурного діалогу на різних етапах існування сучасного мистецтва та в різних його видах. Здійснена спроба хронологічного розподілу розвитку сучасного мистецтва в ХХ – ХХІ століттях, визначено чотири етапи, які змінювали художній код на різних витках формування нової художньої реальності. Визначено, що на всіх історичних етапах митці, які прагнули оновити прийоми художнього висловлювання, в дійсності звертались до зображувальних традицій архаїчного та народного мистецтва, творчості дітей та душевнохворих, форм, тем і образів класичного мистецтва, переосмислюючи їх в контексті запитів часу. Багатогранний процес культурного діалогу, який можна спостерігати у ХХ – ХХІ століттях, сприяє формуванню нового погляду і нової форми діалогу автора з глядачем, під час якого художник змінює ставлення глядача до засобів створення нової художньої реальності.
Посилання
Азизян И. Становление модернистской ментальности. Искусствознание 1/00. Москва, 2000. С. 227-256.
Аксёнова А. Искусство XX века. Ключи к пониманию: события, художники, эксперименты. Москва: Эксмо, 2021. 208 с.
Кириченко О. І. Актуальні проблеми вивчення сучасного мистецтва. Наукові записки / Ред. кол.: В.Ф.Черкасов, В.В.Радул, Н.С.Савченко та ін. Випуск 157. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький:РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2017. 300 с. C. 70-76.
Смирна Л., Хаматов В. Модерное, современное и новейшее искусство: попытка осмысления понятий. URL: https://artukraine.com.ua/a/modernoe-sovremennoe-i-noveyshee-iskusstvo--popytka-osmysleniya-ponyatiy/#.YodcpZJBwdU (дата звернення: 27.04.2022).
Турчин В. По лабиринтам авангарда. Москва: Изд-во МГУ, 1993. 248 c.