КЛАСИФІКАЦІЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ ЯК ЗАСІБ УТОЧНЕННЯ ЇХ ПРАКТИЧНОГО ЦІЛЬОВОГО ПРИЗНАЧЕННЯ

  • Андрій Анатолійович Дробін «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського https://orcid.org/0000-0002-4414-0465
Ключові слова: цифрові освітні ресурси, цифрові компетентності, освітній процес, цифрове середовище, класифікація цифрових освітніх ресурсів

Анотація

У статті розглянуто один з найактуальніших напрямів модернізації сучасного освітнього середовища – проблематику цифрових освітніх ресурсів. Дослідження наукової, педагогічної, спеціальної літератури та законодавчої бази виявило відсутність єдиного підходу до розуміння природи цифрових освітніх ресурсів, їх загальноприйнятого визначення, значне коло проблем у організації запровадження цифрових освітніх ресурсів у освітній процес (кадрові, організаційні, технічні, методичні, технологічні), що гальмують процеси широкого та ефективного їх запровадження у освітній процес. Також було виявлено відсутність сучасної класифікації цифрових освітніх ресурсів, що є ключовою проблемою їх практичного втілення. Автором була запропонована класифікація цифрових освітніх ресурсів та очікувані результати від її провадження, запропоновані напрями подальших досліджень проблематики цифрових освітніх ресурсів.

Посилання

Griban O.N Modern teacher under the conditions of digitalization of education. Ural State Pedagogical University Ekaterinburg, RF Griban I.V. Ural State Pedagogical University Еkaterinburg, RF Korotun A.V. Ural State Pedagogical University Ekaterinburg, RF. https://doi.org/10.2991/mtde-19.2019.121
Гэйбл Э. Цифровая трансформация школьного образования. Международный опыт, тренды, глобальные рекомендации / пер. с англ.; под науч. ред. П.А. Сергоманова; Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики», Институт образования. М.: НИУ ВШЭ; 2019. 108 с. (Современная аналитика образования. № 2 (23))
Иванова Е.И. Управление развитием образовательной среды школы на основе ресурсного подхода: дис.. канд. пед. наук: 13.00.01. М., 2007. 218 с.
Концепція цифрової трансформації освіти і науки на період до 2026 року (проект): URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/2021/05/25/tsifrovizatsiigromadskeobgovorennya.docx (дата звернення 20.10.2021р.)
Пищуліна О.М. Цифрова економіка: тренди, ризики та соціальні детермінанти. Київ : Центр Разумкова ; Заповіт, 2020. 274 с.
Пріоритетні напрями та завдання (проекти) цифрової трансформації на період до 2023 року: Розпорядження КМУ від 17.02.2021 р. № 365-р URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/365-2021-%D1%80#Text (дата звернення 20.10.2021р.)
Про затвердження Положення про електронні освітні ресурси: Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.10.2012 р. № 1060 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1695-12#n13 (дата звернення 22.10.2021р.)
Про схвалення Концепції розвитку цифрових компетентностей та затвердження плану заходів з її реалізації: Розпорядження КМУ від 03.03.2021 р. № 167-р URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#Text (дата звернення 22.10.2021р.)
Рамка цифрової компетентності для громадян України (DigComp 2.0: Digital Competence Framework for. Citizens). URL: https://thedigital.gov.ua/storage/uploads/files/news_post/2021/3/mintsifra-oprilyudnyue-ramku-tsifrovoi-kompetentnosti-dlya-gromadyan/%D0%9E%D0%A0%20%D0%A6%D0%9A.pdf (дата звернення 22.10.2021р.)
Суховірська Л.П., Садовий М.І. Ресурсний підхід у навчанні електродинаміки: [навч. посібн.]. Кіровоград: Авангард, 2014. 96 с.
Трифонова О.М. Інформаційно-цифрові ресурси у навчанні фізики та технічних дисциплін при підготовці майбутніх фахівців комп’ютерних технологій. Вісник Черкаського нац. ун-ту імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогічні наук, 2019. № 3. С. 275–280.
Трофимова И.Н. Подготовка кадров для цифровой экономики: текущие проблемы и целевые ориентиры. Социодинамика. 2020. №10. DOI: 10.25136/2409-7144.2020.10.33619
Уваров А.Ю. Модель цифровой школы и цифровая трансформация образования. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/model-tsifrovoy-shkoly-i-tsifrovaya-transformatsiya-obrazovaniya/viewer (дата звернення 20.10.2021р.)
Уваров А.Ю. Образование в мире цифровых технологий: на пути к цифровой трансформации. Изд. дом ГУ-ВШЭ; М.: 2018. 168 с.
Уваров А.Ю., Фрумин И.Д. Трудности и перспективы цифровой трансформации образования. URL: https://ioe.hse.ru/data/2019/07/01/1492988034/Cifra_text.pdf. (дата звернення 20.10.2021р.)
Соловова Н.В., Дмитриев Д.С., Суханкина Н.В., Дмитриева Д.С. Цифровая педагогика: технологии и методы : [учеб. пособие]. М-во науки и высш. образования Рос. Федерации, Самар. нац. исслед. ун-т им. С.П. Королева. Самаpа : Изд-во Самар. ун-та, 2020. 96 с.
Опубліковано
2021-11-29
Як цитувати
Дробін, А. А. (2021). КЛАСИФІКАЦІЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ ЯК ЗАСІБ УТОЧНЕННЯ ЇХ ПРАКТИЧНОГО ЦІЛЬОВОГО ПРИЗНАЧЕННЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (201), 77-81. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-201-77-81