НАВЧАЛЬНІ ЗАДАЧІ ІНТЕГРОВАНОГО ЗМІСТУ ЯК ДИДАКТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ ПРЕДМЕТІВ

  • Олена Олексіївна Бабкова Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради https://orcid.org/0000-0002-9214-8883
Ключові слова: інтеграція, міжпредметні зв’язки, інтегроване навчання, навчальні задачі інтегрованого змісту, відкриті задачі, кейс-завдання, ситуативні задачі

Анотація

У статті розглядаються навчальні задачі інтегрованого змісту як дидактичний інструмент інтегрованого навчання, дидактичною умовою якого є міжпредметні зв’язки. Аналізуються основні поняття. Представлено систему методичних прийомів, зорієнтованих на встановлення міжпредметних зв’язків. На основі міжнародних досліджень Д. Хетті окреслено методологічні аспекти забезпечення змісту шкільної освіти, зокрема природничої.

Визначено типи навчальних задач інтегрованого змісту (комплексні, ситуативні, контекстні й відкриті задачі, кейс-завдання, міжпредметні тести, диференційовані за різними предметами групові завдання, дослідницькі задачі), що мають компетентнісно-орієнтовану спрямованість, прикладний характер. Наведено приклади. Спроєктовано подальші дослідження у розробці методичної системи підготовки вчителів природничих спеціальностей щодо створення навчальних задач інтегрованого змісту; формування умінь трирівневої інтеграції: змісту, методів та технологій навчання природничих предметів.

Посилання

Бабкова О.О. Методологічні аспекти забезпечення шкільної природничої освіти у контексті нового Державного стандарту базової середньої освіти. Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи : матеріали VII міжнар. наук.-практ. конф., м. Запоріжжя, 13-15 трав. 2021 р. URL: https://www.zoippo.zp.ua/pages/publications/el_gurnal/pages/vip45.html#top%203 (дата звернення 18.10.2021).
Гін А. Школа креативного мислення. URL: https://trizway.com/ (дата звернення 18.10.2021).
Бех І. Інтеграція як освітня перспектива. Початкова школа. 2002. № 5. С. 5– 6.
Вашуленко М. Інтегрування завдань з рідної мови й читання. Початкова школа. 1994. № 6. С. 13– 16.
Величко С.П., Бузько В.Л. Бінарний урок з фізики і біології як засіб формування пізнавального інтересу учнів основної школи. Збірник наукових праць [Херсонського державного університету]. Педагогічні науки. 2014. Вип. 66. С. 116–122. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2014_66_21 (дата звернення 18.10.2021).
Гречушкіна Г. Статус міжпредметних зв’язків у системі сучасної освіти. Зарубіжна література (Шкільний світ). 2009. № 21/24. С. 16– 17.
Засєкіна Т.М. Технології інтегрованого навчання природничих предметів у закладах загальної середньої освіти. Освіта та розвиток особистості. 2020. № 3(78) / ІІІ квартал. С. 27 – 33.
Зимульдінова А. Інтегроване вивчення предметів за галузями знань : навч. посіб. / за ред. А. Зимульдінової. Дрогобич : РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2011. 86 с.
Кучменко Н.Г. Интегрированный подход в обучении естественным наукам. Завуч. 2002. № 5. С. 59– 66.
Савченко О. Дидактика початкової школи : підручник [для студ. Пед. факульт.] / за ред. О. Савченко. Київ : Абрис, 1997. 416 с.
Опубліковано
2021-11-29
Як цитувати
Бабкова, О. О. (2021). НАВЧАЛЬНІ ЗАДАЧІ ІНТЕГРОВАНОГО ЗМІСТУ ЯК ДИДАКТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ ПРЕДМЕТІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (201), 62-65. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-201-62-65