МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ІНЖЕНЕРНОЇ ТА КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ В ДИСТАНЦІЙНОМУ РЕЖИМІ

  • Леся Євстахіївна Шкіца Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу https://orcid.org/0000-0002-5352-3978
  • Ірина Павлівна Тарас Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу https://orcid.org/0000-0002-9865-0778
  • Ірина Орестівна Бекіш Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу https://orcid.org/0000-0003-1910-9009
Ключові слова: графічні дисципліни, навчальні курси, он-лайн навчання, методики викладання

Анотація

Запропоновані та впроваджені в навчальний процес дистанційні курси підтримують сутність графічної підготовки, яка полягає у цілеспрямованому формуванні професійно важливих видів графічної діяльності у високотехнологічному освітньому середовищі на основі інформаційно-комунікаційних технологій, систем автоматизованого проектування. Розглянуто досвід впровадження дистанційного навчання в Івано-Франківському національному технічному університеті нафти і газу для інженерних спеціальностей під час карантинних обмежень епідемії COVID-19 із інженерної та комп’ютерної графіки. Представлені методологічні особливості викладання графічних дисциплін, запропоновані практичні рекомендації щодо застосування засобів навчання та шляхи реалізації дистанційного навчання. Методичні матеріали та методики викладання були побудовані таким чином, щоб студент міг перейти від навчання під керівництвом викладача, до самостійного навчання, до максимальної заміни викладацького контролю самоконтролем.

Посилання

Гнітецька Т.В. Інтерактивна дидактична система в практиці навчання інженерно-графічним дисциплінам. Графічні технології моделювання об’єктів, процесів та явищ: зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конф., 23-24 квіт. 2020 р. Одеса: 2020. С. 111.
Джеджула О.М., Хомяківський Ю.Л. Особливості створення інформаційно-технологічного середовища графічної підготовки студентів ВНЗ. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2011. № 1(46). С.187-191.
Досвід впровадження дистанційного навчання з нарисної геометрії, інженерної та комп’ютерної графіки / Шкіца Л.Є. та ін. Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. 2013. № 1(46). С.256–267.
Застосування технологій дистанційного навчання у процесі викладання графічних дисциплін у закладах вищої освіти / Салацінська Л.А. та ін. Сучасні технології підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій, педагогів професійної освіти і фахівців образотворчого та декоративного мистецтва. 2021. Вип. 3. С. 42-47.
Карпюк Л.В., Давіденко Н.О. Інформаційні технології в інженерній графіці. Вісник східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2021. №1(265). С.29-32.
Кухаренко В.М., Бондаренко В.В. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія Харків: вид-во КП «Міська друкарня», 2020. 409 с.
Мацюк І.М., Савельева Т.С., Пустовой Д.С. Викладання інженерної графіки з використанням сучасних інформаційних технологій. Здобутки та досягнення прикладних та фундаментальних наук XXI століття: 2020 рік : матеріали міжнар. наук. конф., 7 серпня 2020 р. Черкаси: МЦНД, 2020. C. 37-41.
Молчанюк В.А. Теоретичні засади навчально-методичного забезпечення дистанційного навчання. Науковий вісник Донбасу. 2016. №1-2. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2016_1-2_5 (дата звернення 12.11.2021).
Морозенко О.П., Грибанова Н.Ю. Інноваційні підходи підвищення якості викладання дисципліни «Комп’ютерні методи нарисної геометрії та інженерної графіки». Інформаційні технології в металургії та машинобудуванні: 2019 рік: матеріали Міжнар. наук.-техн. конф. Дніпро: 2019. С. 28–33.
Сидорова Н.В., Доценко Ю.В., Вікторов О.В. Сучасне викладання онлайн графічних дисциплін. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. № 74. Т. 3. С. 126–129.
Слободянюк О.В. Методичні аспекти забезпечення якості навчання інженерній графіці студентів технічних спеціальностей. Матеріали XLVIII науково-тех. конф., Вінниця, 13-15 бер. 2019 р. Вінниця: ВНТУ, 2019. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fksa/all-fksa-2019/paper/view/6745 (дата звернення 12.11.2021).
Шкіца Л.Є. Методичні аспекти формування дистанційних курсів для вивчення графічних дисциплін. Інноваційні технології в освіті: зб. матеріалів Міжнар. наук.-техн. конф. Івано-Франківськ: ІФНТУНГ, 2019. С. 272–274.
Adedoyin O.B., Soykan E. Covid-19 pandemic and online learning: the challenges and opportunities. Interactive Learning Environments, (2020): 1-13. https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1813180.
Daniel, S. J. Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(2020) 91-96. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3.
Опубліковано
2021-11-29
Як цитувати
Шкіца, Л. Є., Тарас, І. П., & Бекіш, І. О. (2021). МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ІНЖЕНЕРНОЇ ТА КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ В ДИСТАНЦІЙНОМУ РЕЖИМІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (201), 45-48. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-201-45-48