РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ІЗ ПРИРОДНИЧИХ НАУК ТА АСТРОНОМІЇ ЗАСОБАМИ МОВИ PYTHON І ПОЕЛЕМЕНТНОГО АНАЛІЗУ
Анотація
Проблема активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти значно актуалізувалася в ході реалізації концепції нової української школи, коли докорінно змінилося соціальне замовлення на компетентну особистість. Одним із шляхів вирішення проблеми є реалізація методу поелементного аналізу та запровадження комп’ютерного моделювання з використанням мови Python. У методиці навчання природничих наук цей метод мало застосовується, хоч він є ефективним. Постала проблема розглянути методику використання цього методу в світлі нинішньої парадигми освіти та Концепції Нової української школи. Здійснено порівняння розуміння дослідниками поняття поелементний аналіз та узагальнено їх цілісне розуміння. На прикладі поелементного аналізу та комп’ютерного моделювання мовою Python розглянуто методику розв’язування задач на використання фундаментального поняття тяжіння.
Посилання
Биков В.Ю. Технології хмарних обчислень – провідні інформаційні технології подальшого розвитку інформатизації системи освіти України. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2011. № 6. С. 3–11.
Вергун І.В, Садовий М.І., Трифонова О.М. Комп’ютерне моделювання як засіб реалізації білінгвального підходу позакласні роботі з фізики. Моделювання в освітньому процесі: матер. Всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф., 25–28 лютого 2019, м. Луцьк. С. 20–23.
Карпенко H.I. Фізика припливів і відпливів. Обертаюча припливна течія, амфідромічна точка. Рельєф морських берегів. Львів : Вид. центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009. 308 с.
Кононович Э.В., Мороз В.И. Общий курс астрономии: учебное пособие; под ред. В.В. Иванова. Изд. 2-е., испр. М.: Едиториал УРСС, 2004. 544 с.
Литвинова С.Г. Проектування хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу: монографія. Київ: ЦП «Компринт», 2016. 354 с.
Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Природничі науки. Інтегрований курс. 10-11 клас. Автор. кол. під кер. Засекіної Т.М. Затверджено МОНУ (наказ № 1407 від 23.10.2017). 26 с.
Садовий М.І., Курнат Г.Л., Трифонова О.М. Методика використання мови Python при розв’язуванні задач з астрономії. Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: матер. ХІІ Міжнар. наук.-практ. онлайн-інтернет конф., 01–16 листопада 2021, м. Кропивницький. С. 92–93.
Садовий М.І., Рєзіна О.В., Трифонова О.М. Розвиток інформаційно-цифрової компетентності майбутніх фахівців комп’ютерних технологій при розв’язуванні фізико-технічних задач. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки (ЦДПУ ім. В. Винниченка). 2019. Вип. 183. С. 29–38.
Садовий М.І., Трифонова О.М. Історія фізики з перших етапів становлення до початку ХХІ століття: навч. посібн. для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл. Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2013. Вид. 2-ге переробл. та доп. 436 с.
Садовий М.І., Трифонова О.М. Нетрадиційна енергетика та навколишнє середовище. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. 52 с.
Стадніченко С.М. Використання структурно-логічних схем для реалізації системного підходу в умовах особистісно орієнтованого навчання. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки (ЦДПУ ім. В. Винниченка). 2005. Вип. 60, Ч. 2. С. 113–119.
Хомутенко М.В. Організація діагностики зі шкільного курсу атомної і ядерної фізики в хмаро орієнтованому навчальному середовищі : навч. посібн.; ред. О.М. Трифонової. Кропивницький: ПП «ЦОП «Авангард», 2017. 88 с.