ТЕХНІЧНА СКЛАДОВА STEM-ОСВІТИ ЯК ЧИННИК МІЖДИСЦИПЛІНАРНОСТІ ФІЗИКИ ТА АЕРОДИНАМІКИ
Анотація
В статті розглядаються аспекти розкриття технічної складової STEM-освіти через призму вивчення фізики та професійно зорієнтованих дисциплін технічного закладу вищої освіти (на прикладі міждисциплінарності фізики та аеродинаміки).
Стратегічний концепт інтеграції теорії й практики інноваційної освіти визначається триєдиною віткою наступних складників: фундаментальність, прикладний аспект та практична зорієнтованість інновацій щодо потреб здобувачів освіти в закладах вищої освіти технічного профілю. Тому для сучасної інноватики (STEM-технологій) властивою є тенденція до інтеграції цілей, змісту, функцій неології, аксіології і праксеології, що визначає цілісність процесів створення, сприйняття, оцінки, освоєння, впровадження й аналізу ефективності використання нового в практичному аспекті та міждисциплінарності дисциплін.
Метою статті є окреслення технічної складової STEM-освіти, що використовується у освітньому процесі фізики та дисциплін професійного зорієнтованого напряму як міждисциплінарного підходу у процесі вивчення аеродинаміки.
Перспективи подальших досліджень полягають в розробленні методики навчання фізики з використанням STEM-технологій та професійно зорієнтованих дисциплін на основі STEM-технологій в умовах трансдисциплінарного та онтологічного підходів.
Посилання
Архангельский С.И. Лекции по научной организации учебного процесса высшей школе. Москва : Высшая школа, 1976. 200 с.
Василькова В.В. Междисциплинарность как когнитивная практика (на примере становления коммуникативной теории). Коммуникация и образование: сб. статей. СПб.: Санкт-Петербургское философское общество, 2004. С. 69–88.
Дудченко В.С. Основы инновационной методологи. Москва : Союз, 1996. 68 с.
Дюркгейм Э. Метод социологии: пер. с фр. Западно-европейская социология ХІХ – начала ХХ веков. Москва : Издание Международного Университета Бизнеса и Управления, 1996. С.9–65.
Кримський С.Б. Проект і проектування в сучасній цивілізації. Метод проектів: традиції, перспективи, життєві результати: практико зорієнтований зб. / керівник авторського колективу – директор ліцею міжнародних відносин №51. Київ : Департамент, 2003. 500 с.
Кропотова Н.В. Университет как пространство междсциплинарной коммуникации. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти: зб. наук. пр. Харків: НТУ ХПІ, 2008. Вип.18 (22). С.22–30.
Курдюмов С.П., Князева Е.Н. Структуры будущего: синергетика как методологическая основа футурологии. Синергетическая парадигма. Нелинейное мышление в науке и искусстве. Москва : Прогресс-Традиция, 2002. С.109–125.
Кузьменко О.С. Теоретичні і методичні засади навчання фізики студентів технічних закладів вищої освіти в контексті розвитку STEM-освіти: монографія. Кропивницький : видавництво КОД, 2018. 624 с.
Кузьменко О.С. STEM-моделювання фізичних явищ у процесі навчання студентів професійно-технічним дисциплінам в закладах вищої освіти. Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018. Вип. 168. С. 120–124.
Маркова О.Ю. Междисциплинарность как методологический принцип философии образования. Образование и гражданское общество : материалы круглого стола, 15 ноября 2002 г. Вып. 1 СПб.: Санкт-Петербургское философское общество, 2002. С. 24–27.
Lewowicki Tadeusz. Interdyscyplinarnjść pedagogiki – tradycja i wspotczeność, problemy i szanse. Interdyscyplinarnosc pedagogiki i jej subdyscypliny. V польсько-український форум. Краків, Польша. 2002. С.17–31.