ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ НАДЗВИЧАЙНОГО ВІДДАЛЕНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
У роботі аналізується потенціал надзвичайного віддаленого навчання здобувачів вищої освіти. Теоретичний аналіз наукових джерел і власний досвід дозволив виокремити на основі основних аспектів управління освітнім процесом технічно-технологічні, психолого-дидактичні й організаційно-управлінські переваги і недоліки віддаленого навчання.
Зазначено, що психолого-дидактичні труднощі надзвичайного віддаленого навчання здобувачів вищої освіти зумовлені насамперед обмеженням фізичної активності, стресовим станом і відсутністю координації дій викладачів і здобувачів, а також рівнем самоорганізації та мотивації суб’єктів віддаленого навчання. Організаційно-управлінські недоліки надзвичайного віддаленого навчання здобувачів вищої освіти пов’язані насамперед з відсутністю посильної допомоги від керівництва з питань навчання у віддаленому режимі і значною кількістю звітної документації.
Акцентовано увагу на технологічних, педагогічних і організаційних перспективах на майбутнє щодо впровадження надзвичайного віддаленого навчання у закладах вищої освіти.
Посилання
Воротникова І. П., Якубов С. В. Упровадження дистанційних технологій у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів: навч.-метод. посіб. Київ: Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. 140 с.
Гавриленко К. Організаційні етапи створення дистанційного курсу. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / за ред. В. М. Ку-харенка, В. В. Бондаренка. Харків: Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. С. 128–142.
Гарко І. І. Використання багато-функціональних сервісів для проведення тестування під час дистанційного навчання в закладах вищої освіти. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / за ред. В. М. Кухаренка, В. В. Бондаренка. Харків: Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. С. 153–159.
Долгальова О. В., Єщенко М. Г., Пучков І. Р. Використання хмарних технологій під час карантину. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / за ред. В. М. Кухаренка, В. В. Бондаренка. Харків: Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. C. 197–205.
Зарівна О. Т., Єфімова О. М., Химай Н. І. Основні інструменти та сервіси для формувального оцінювання знань студентів в умовах дистанційного навчання. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 37. С. 205-208.
Іщенко О. В. Навчання на відстані: досвід, відповідальність. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / за ред. В. М. Кухаренка, В. В. Бондаренка. Харків: Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. С. 216–222.
Каук В. І., Гребенюк В. О., Пуголовок К. М., Водяницький Д. В. Виклики, які надають нові можливості. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / за ред. В. М. Кухаренка, В. В. Бондаренка. Харків: Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. С. 223–231.
Курвитс М. Как организовать дистанционное обучение. План действия для учителя. URL: http://marinakurvits.com/kak_organizovat_distancionnoe_obuchenie (дата звернення 02.06.2021).
Моделювання й інтеграція сервісів хмаро орієнтованого навчального середовища: монографія / за заг. ред. С. Г. Литвинової. Київ: ЦП «Компринт», 2015. 163 c.
Муковіз О. П. Основи організації дистан-ційного навчання у системі неперервної освіти: метод. реком. Умань: ФОП Жовтий О. О., 2016. 66 с.
Sadvakassova А., Kultan J., Schmidt Р. Cloud technologies in education / Global Scientific Conference on Management and Economics in Manufacturing. Zvolen, Slovakia. Oct 05-06, 2017. P. 166–173.