ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ МЕДІАКОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
Анотація
У статті представлено шляхи формування медіакомпетентності майбутніх учителів початкової школи в закладах вищої освіти України. На основі аналізу наукових джерел наведено дискусію вітчизняних і зарубіжних дослідників щодо проблеми формування медіаграмотності майбутніх учителів.
Проаналізовано труднощі, які уповільнюють процес формування означеного феномена та запропоновано методи й прийоми вирішення порушеної проблеми. Робиться висновок про те, що провідну роль в процесі формування медіакомпетентності майбутніх учителів початкової школи мають відігравати новітні освітні технології в поєднанні з традиційними методиками навчання.
Посилання
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.
Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87.
Імбер В. І. Використання мультимедійних технологій у процесі підготовки майбутніх учителів початкових класів. Молодий вчений. № 5.2 (57.2) 2018. С. 145 – 149.
Єрмоленко А. О. Медіакомпетентність як необхідна складова професійної майстерності сучасного педагога. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. 2016. Вип. 137. С. 330-333. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2016_137_80
Ковальчук М. О. Методичний аспект створення навчального мультимедійного курсу для студентів вищої школи. Українська полоністика. Вип. 13. Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2016. С. 198 – 206.
Концепція впровадження медіаосвіти в Україні (нова редакція)/ за ред. Л. А. Найдьонової, М. М. Слюсаревського. Київ, 2016. 16 с. URL: http://mediaosvita.org.ua/book/kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosvity.
Kubey R. Obstacles to the Development of Media Education in the United States. Journal of Communication. Winter, 1998. Р. 58-69.
Олексюк В. П. Упровадження технологій хмарних обчислень як складових IТ складової ВНЗ. Іформаційні технології і засоби навчання. 2014. Т. 41. № 3. С. 256 – 267.
Федоров А. В. Медiаосвiта: творчi завдання для школярів. Відкритий урок: розробки, технології, досвід, 2008. № 1. С. 55 – 60.
Шворак К. В., Карпік І. В. Медіаком-петентність та медіаграмотність – базові компетентності педагога НУШ. «Young Scientist», 2018. № 12.1 (64.1). С. 9-13. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/12.1/3.pdf
Якимчук І. Формування медіаосвітніх компетентностей у викладачів коледжу: теоретичний аспект. Нова педагогічна думка. 2019. № 4 (100) С. 69 – 73.