НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ НА ОСНОВІ ДОСЛІДЖЕНЬ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИМІР

  • Анастасія Олексіївна Яковенко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-1390-1356
Ключові слова: IBSE, ZDI, UPSTI, NATDID, LUMA, STEM, ETAg, ASTRA

Анотація

У статті висвітлено європейський досвід навчання школярів природничо-математичних дисциплін на основі досліджень (IBSE). Робота містить огляд освітніх платформ, на базі яких організовується навчально-дослідницька діяльність учнів, таких як: ZDI у Німеччині, UPSTI у Франції, LUMA у Фінляндії, STEM у Болгарії, ASTRA у Данії, ETAg в Естонії та NATDID у Швеції. Досвід країн Європи із запровадження навчання на основі досліджень в урочний і позаурочний час переконує у ефективності такого підходу. Заслуговують на увагу зусилля спрямовані на підтримку не лише старшокласників, а й учителів природничо-математичних дисциплін. Застосування навчально-дослідницької діяльності в Європі є атрибутом технологічно та економічно розвиненого суспільства. Огляд європейських освітніх платформ спонукають до теоретичного переосмислення та практичного розв’язання проблеми навчання на основі досліджень.

Посилання

*natur videnskabs festival. URL: https://naturvidenskabsfestival.dk/ (дата звернення: 15.04.2021).

*unge forskere. URL: https://ungeforskere.dk/ (дата звернення: 15.04.2021).

About Linköping University. LIU. URL: https://liu.se/en/about-liu (дата звернення: 05.04.2021).

About us. Naturvidenskabernes Hus. URL: https://www.nvhus.dk/en/ (дата звернення: 15.04.2021).

ATLAS of Best Practices in STEM Education. STEM. URL: https://cutt.ly/ybDcu19 (дата звернення: 08.04.2021).

Claire O‘Connell. Inquiry-Based Science Education. Primer to the international AEMASE. conference report Rome, 19-20 may 2014. URL: https://cutt.ly/8bDhMuC (дата звернення: 04.03.2021)

Das ist zdi – MINT-Förderung in NRW. Zukunft durch Innovation. URL: https://www.zdi-portal.de/ (дата звернення: 01.04.2021).

L.J. Eales-Reynolds, B. Judge, E. McCreery, P. Jones. Critical Thinking Skills for Education Students. Study Skills in Education Series, Sage Publications, 2014. ISBN: 9781446268414

Estonian Research Council. Eesti Teadusagentuur Estonian Research Council. URL: https://www.etag.ee/tutvustus/ (дата звернення: 10.04.2021).

European Junior Olympiad in Informatics. EJOI. URL: https://ejoi2020.ge/about/ejoi (дата звернення: 11.04.2021).

Harlen, W. Udvikling og evaluering af undersøgelsesbaseret undervisning. MONA - Matematik- Og Naturfagsdidaktik, (3). 2011. URL: https://cutt.ly/LbDje0W

C.W. Keys, L.A. Bryan. Co-constructing Inquiry-Based Science with Teachers: Essential Research for Lasting Reform. Journal of Research in Science Teaching, 38 (6), 2001. P. 631-645.

L'innovation au coeur de l'enseignement. UPSTI. URL: https://cutt.ly/pbDjuDp (дата звернення: 04.04.2021).

Luma centre finland. LUMA. URL: https://www.luma.fi/en/centre/ (дата звернення: 05.04.2021).

LUMAT Research Seminar. LUMA. URL: https://cutt.ly/abDcsL9 (дата звернення: 05.04.2021).

LUMAT Science Research Forum. LUMA. URL: https://cutt.ly/LbDcgRY (дaта звернення: 05.04.2021).

Nos partenaires. UPSTI. URL: https://cutt.ly/8bDckKI (дата звернення: 04.04.2021).

Olympiades de sciences de l'ingénieur. UPSTI. URL: https://cutt.ly/4bDcxsg (дата звернення: 04.04.2021).

Om ASTRA. URL: https://astra.dk/om-astra (дата звернення: 15.04.2021).

Õpilaste teadusfestival toob kokku parimad uurimistööde tegijad ja teadushuvilised. Eesti Teadusagentuur Estonian Research Council. URL: https://cutt.ly/GbDjhKh (дата звернення: 10.04.2021).

Science Education Now: A Renewed Pedagogy for the Future of Europe. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities 2007. 22 p. URL: https://cutt.ly/6bDjxOY (дата звернення: 05.03.2021)

STEM платформа. РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ Министерство на образованието и науката. URL: https://www.mon.bg/bg/100447 (дата звернення: 11.04.2021).

Teaching sciences for innovation. UPSTI. URL: https://www.upsti.fr/ (дата звернення: 04.04.2021).

TeaMe+ tegevused. Eesti Teadusagentuur Estonian Research Council. URL: https://cutt.ly/2bDjnCX (дата звернення: 10.04.2021).

The Swedish National Centre for Science and Technology Education (NATDID). LIU. URL: https://liu.se/en/research/natdid (дата звернення: 05.04.2021).

Was ist ein zdi-Schülerlabor? Zukunft durch Innovation. URL: https://cutt.ly/CbDjRqM (дата звернення: 01.04.2021).

Голодюк Л. Формування навчально-дослідницьких умінь учнів на уроках математики. Наукові записки. Серія «Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти». 2015. № 7. С. 32-38

Дуальное образование в Германии (Duales Studium). URL: https://cutt.ly/LbDcWf9 (дата звернення: 01.04.2021).

Започва Лятната изследователска школа по математика и информатика на УчИМИ. Институт по математика и информатика. Българска академия на науките. URL: https://cutt.ly/SbDjUqN (дата звернення: 20.04.2021)

Лиходєєва Г.В. Формування навчально-дослідницьких умінь учнів у процесі навчання елементів стохастики : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02. Бердянськ, 2009. 281 с.

Лятна изследователска школа (ЛИШ). УчИМИ. URL: https://cutt.ly/9bDjOQK (дата звернення: 12.04.2021).

Недодатко Н.Г. Формування навчально-дослідницьких умінь старшокласників : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09. Харків, 2000. 23 с.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Яковенко, А. О. (2021). НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ НА ОСНОВІ ДОСЛІДЖЕНЬ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИМІР. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 226-231. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-226-231