ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДНИХ ПОЗИЦІЙ ПРЕДСТАВНИКІВ НАДДНІПРЯНСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ПІД ВПЛИВОМ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ УМОВ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ СТОЛІТТЯ

  • Оксана Василівна Бронішевська Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова https://orcid.org/0000-0001-8906-0330
Ключові слова: світогляд, соціокультурні умови, освіта, Наддніпрянщина, університет

Анотація

Проблематика статті торкається розкриття проблеми формування світоглядних позицій представників наддніпрянських університетів, під впливом цілого спектру соціокультурних умов досліджуваної епохи. Підкреслено глибинність впливу суспільно-політичного вектору на переорієнтування змісту вищої освіти у напрямку задоволення проімперських сил в умовах посилення радикальних настроїв.

Виокремлено значущість впливу на академічну спільноту наявних суспільно-політичних реалій, що продукувало необхідність реформування існуючого ладу у напрямку досягнення відповідного рівня соціокультурного оптимуму.

Підсумовано, як зростання академічно-інтелігентної ініціативності щодо можливої зміни існуючого суспільно-політичного укладу, привнесла ноти панічного настрою серед представників галузевої верхівки, що актуалізувало проведення галузевого реформування. Зауважено, що другій пол. 60-х років означеного століття спостерігалася часткова переорієнтація змісту освітньої політики у напрямку релігійно-центрованих перетворень, що позначилося зокрема введенням до навчального плану загальноосвітніх закладів предметів теологічного змісту.

Посилання

Ахиезер А.С. Россия: критика исторического опыта (социокультурная динамика России): второе изд., перераб. и доп. Новосибирск : «Сибирский хронограф». Т. I. От прошлого к будущему. 1997. 804 с.

Белозерцев ЕП. Образование: историко-культурный феномен: курс лекций. СПб. : Изд. Р. Асланова «Юридический центр Пресс», 2004. 704 с.

Білодід Ю. Філософія: Український світоглядний акцент: Навчальний посібник. К.: Кондор, 2006. 355 с.

Бокань В.А. Польовий Л.П. Історія культури України: Навчальний посібник. К.: МАУП, 1998. 232 с.

Бутов А.Ю. Исторический опыт динамики образования. Дубна : «Феникс+», 2012. 407 с.

Верига В. Нариси з історії України (кін. ХVІІІ – поч. ХХ ст.). Львів : Світ, 1996. 580 с.

Верменич Я.В. Теоретико-методологічні проблеми історичної регіоналістики в Україні: монографія. Київ : Інститут історії України НАНУ, 2003. 516 с.

Вовк Л. Громадсько-педагогічне сподвижництво в Україні (етапи і особливості). К. : Пошуково-видавниче агенство, Видавничий центр «Просвіта». 1998. 179 с.

Вовк Л.П. Історія освіти дорослих в Україні: Нариси. К.: УДПУ, 1994. 228 с.

Додонов В.И. Теоретико-методологические основы духовно-нравственного развития личности в наследии русских философов конца XIX – начала XX вв.: монография. М.: РПП и МИО РАО, 1994. 140 с.

Дудка Т.Ю. Просвітницький туризм як історико-педагогічний феномен : монографія. Київ-Херсон : ФОП Гринь Д.С., 2017. 460 с.

Запесоцкий А.С. Образование: философия, культурология, политика. М.: Наука, 2003. 456 с.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Бронішевська, О. В. (2021). ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДНИХ ПОЗИЦІЙ ПРЕДСТАВНИКІВ НАДДНІПРЯНСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ПІД ВПЛИВОМ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ УМОВ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ СТОЛІТТЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 205-208. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-205-208