ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ УНІВЕРСИТЕТУ
Анотація
Стаття присвячена актуальній проблемі використання технології змішаного навчання студентів закладів вищої освіти. У процесі дослідження з’ясовано, що зміст, методи, форми і засоби навчання, що засновані лише на традиційному здобуванні знань, втрачають свою актуальність і вимагають кардинального оновлення і вдосконалення відповідно до інноваційних перетворень та вимог сучасної мінливої реальності. На основі аналізу літературних джерел встановлено, що бурхливий та невпинний розвиток нових інформаційних технологій, новітні досягнення у науці та техніці зумовили появу нових трендів у сучасній освіті, зокрема технології змішаного навчання, яка упродовж 2020 року стала найактуальнішим освітнім трендом в Україні у зв’язку з світовою пандемією COVID-19. У статті нами окреслено найважливіші особливості організації навчання студентів ЗВО з використанням технології змішаного навчання та виокремлено загальні методичні підходи до проєктування навчального курсу з використанням цієї технології, а також представлено основні складові системи змішаного навчання в університеті.
Посилання
Барна О.В. Технологія змішаного навчання в курсі методики навчання інформатики. Збірник наукових праць у рамках міжнародного проекту IRNet Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”. Київ, 2016. Вип. 2. С.84-90.
Лісецький К.А. Особливості запровадження системи змішаного навчання у ВНЗ URL: https://cutt.ly/7v7KAhp . (дата звернення 10.04.2021)
Романенко Т.В., Русіна Н.Г., Ткаченко А.В. Ефективна підготовка майбутніх фахівців засобами інформаційно-комунікаційних технологій Інновації та варіативність: сучасні тренди вищої освіти: монографія; Ред. Г.В. Луценко, В.Г. Гриценко, Т.В. Романенко. Черкаси: Чабаненко Ю.А., 2019. С. 150-168.
Ткаченко А.В., Кулик Л.О., Бодненко Т.В. Підготовка майбутнього вчителя інформатики до ефективної професійної діяльності в Новій українській школі. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Випуск 177. Частина І. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. С. 57-61.
Ткаченко А.В., Подопригора Н.В. Сучасні тенденції оновлення змісту навчання майбутніх вчителів фізики та інформатики. Матеріали науково-методичної конференції «Проблеми математичної освіти. ПМО-2019», (11-12 квітня 2019 р.). м. Черкаси, 2019. С. 172-174.
Ткаченко А.В., Кулик Л.О., Гриценко О.М. Google sites як засіб формування готовності майбутніх вчителів до застосування ІКТ у професійній діяльності. Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2015. Вип. 8(1).С. 196-201.
Рекомендації щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/2020/zmyshene%20navchanny/zmishanenavchannia-bookletspreads-2.pdf. (дата звернення 10.04.2021)
D. Randy Garrison. Blended Learning in Higher Education: Framework, Principles, and Guidelines. URL: http://www.bookdaily.com/book/275372/blended-learning-in-higher-education-framework-principles-and-guidelines#TDS5FiJIEMSmoubuTG.99 (дата звернення 10.04.2021).
Designing the Online Course Structure. Institute for teaching and Learning Excellence. URL: http://itle.okstate.edu/fd/onlineteaching/coursestructure.html (дата звернення 10.04.2021)
Elaine Allen and Jeff Seaman. Changing Course: Ten years of Tracking Online Education in the United States. URL: http://www.onlinelearningsurvey.com/reports/changingcourse.pdf (дата звернення 10.04.2021)
Realizing the Full Potential of Blended Learning./ A strategy paper from Center for Digital Education. URL: http://echo360.com/sites/default/files/CDE12%20STRATEGY%20Echo360-V.pdf (дата звернення 10.04.2021)
Valerie Irvine. Realigning Higher Education for the 21st-Century Learning through Multi-Access Learning. URL: http://jolt.merlot.org/vol9no2/irvine0613.htm (дата звернення 10.04.2021)
Bonk C.J. & Gramam C.R. Handbookof blended learning: Global Perspectives, local design. San Francisco. CA: Pfeiffer Publishing, 2005.