РЕАЛІЗАЦІЯ КОНТЕКСНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ СУДНОВОДІЇВ ФУНДАМЕНТАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН
Анотація
У статті розглядається педагогічна проблема формування професійної культури майбутніх судноводіїв у системі їх підготовки в умовах вищого освітнього морського закладу. Обґрунтовується доцільність застосування методів контекстного навчання як засобу формування професійної культури майбутніх судноводіїв у процесі їх фундаментальної підготовки.
У статті на основі теоретичного аналізу дидактичних і методичних джерел з проблем контекстного підходу до навчання конкретизовано поняття контекстного навчання вищої математики, що представляє собою методичну систему, системоутворюючим фактором якої є взаємозв’язок між освітніми цілями, з одного боку, і професійно спрямованим навчанням вищої математики майбутніх фахівців морської галузі - з іншої. Розглянуто приклад реалізації контекстного навчання вищої математики майбутніх судноводіїв у Херсонській державній морській академії.
Посилання
Вєдєнєєва О.А., Сайгушев Н.Я. Засвоєння змісту педагогічної освіти студентами вузів: монографія. СПб .: Високі технології, 2018. 146 с. URL: http://publishing.intelgr.com/archive/pedagogicheskoe-obrazovanie.pdf (дата звернення: 10.03.2021).
Вербицький А.А. Концепція знаково-контекстного навчання у вузі. Питання психології. 1987. № 5. С.31-39.
Вербицький А.А. Активне навчання у вищій школі: контекстний підхід. Вища школа. 1991. 206 с.
Вербицький А.А. Контекстне навчання в компетентнісний підхід. Вища освіта в Росії. 2006. № 11. С. 39 - 46.
Вербицький А.А. Теорія контекстного освіти як концептуальна основа реалізації компетентнісного підходу. Колекція гуманітарних досліджень. 2016. № 2. URL: http://j-chr.com/ru/site/journal/9/article/34 (дата звернення: 18.04.2021).
Доброштан О.О., Шарко В.Д. Збірник задач прикладного та професійного змісту з вищої математики (для майбутніх фахівців морського транспорту): навч.-метод. посіб. Вид. 2-ге, переробл. і допов. Херсон, 2016. 176 с.
Ільязова М.Д. Формування інваріантів професійної компетентності студента: ситуаційно-контекстний підхід: автореф. дис. На здобуття наук. ступеня д-ра. пед. наук. М., 2011. 38 с.
Конєв А.В. Діяльнісний і контекстний підходи у викладанні природничо-наукових дисциплін. Методика викладання математичних та природничих дисциплін: сучасні проблеми та тенденції розвитку: зб. матеріалів III Всеросійської науково-практичної конференції. Омськ, 2016. С. 44-47.
Мацкевич І.Ю. Про контекстний підхід навчання математики в умовах безперервності освіти. URL: http://elib.bsu.by/bitstream/123456789/120351/1/%D0%9A%2050.pdf (дата звернення: 20.02.2021).
Мегрікян І.Г. Формування математичної компетентності учнів гуманітарних напрямів підготовки у вищому навчальному закладі на основі контекстно-емпіричного підходу: автореф. дис. на здобуття канд. пед. наук. Єлець, 2017. 25 с.
Монахов В.М. Компетентнісно-контекстний формат навчання і проектування освітніх модулів. Педагогіка і психологія освіти. 2012. № 1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kompetentnostno-kontekstnyy-formatobucheniya-i-proektirovanie-obrazovatelnyh-moduley (дата звернення: 30.03.2021).
Сирота Л.І. Проекційно-контекстний підхід до практичної підготовки майбутніх вчителів математики. Вісник Таганрозького інституту імені А.П. Чехова. 2006. № 1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/proektsionno-kontekstnyy-podhod-k-prakticheskoy-podgotovke-buduschihuchiteley-matematiki (дата звернення: 18.04.2021).
Танаєва З.Р. Про теоретико-методологічній основі прикладного бакалаврату за напрямом підготовки «Юриспруденція». Вісник Московського державного обласного університету. Серія: Педагогіка. 2018. № 3. URL: http://e-koncept.ru/2014/54996.htm (дата звернення: 18.04.2021).
Швецова М.Н. Контекстне навчання в умовах відкритої освіти (система «школа - вуз»). Інформаційно-комунікаційні технології в педагогічній освіті. 2012. № 5 (20). С. 7-10.