МОДЕЛІ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ: ПОГЛЯД ІЗ МИНУЛОГО У МАЙБУТНЄ

  • Микола Євгенійович Чумак Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-9956-9429
Ключові слова: модель, освітній простір, освіта, соціум, культура

Анотація

Тематика статті націлена на відрефлексування значущості феномена освітнього простору, як відкритої, багаторівневої і стохастичної системи. Акцентовано увагу на просторово-часовій залежності освітнього простору, яка розкривається у особливостях розвитку освіти на теренах різних країн світу у той чи інший історичний відрізок часу. Підкреслено феноменологічну дотичність до проблеми формування єдиного відкритого інформаційного простору, що наслідково співвідноситься із векторністю інтеграційних та глобалізаційних процесів. Унаочнено шість історико-педагогічних моделей освітнього простору, які співвіднесено із конкретними географічними «ареалами». Підсумовано залежність кожної моделі від епохально-ціннісних орієнтирів, відтворених на рівні світоглядних позицій конкретної соціальної групи. Проблематизовано значущість секуляризаційного впливу на історичні моделі різних історичних періодів.

Ключові слова: модель, освітній простір, освіта, соціум, культура.

Посилання

Белозерцев Е.П. Образование: историко-культурный феномен: курс лекций. СПб. : Изд. Р. Асланова «Юридический центр Пресс», 2004. 704 с.

Булгаков С.Н. Свет Невечерний. Созерцания и умозрения. СПб. : Изд. Олега Абышко, 2008. 640 с.

Бутов А.Ю. Исторический опыт динамики образования. Дубна : «Феникс+», 2012. 407 с.

Дудка Т.Ю. Просвітницький туризм як історико-педагогічний феномен: монографія. Київ-Херсон : ФОП Гринь Д.С., 2017. 460 с.

Запесоцкий А.С. Образование: философия, культурология, политика. М. : Наука, 2003. 456 с.

Крикунов А.Е. Образование в перспективе онтологии (онтологическое обоснование педагогических практик в русской религиозной философии): монография. Елец : ЕГУ им. И.А. Бунина, 2010. 224 с.

Heilman E. Critical, Liberal, and Poststructural Challenges for Global Education Social Studies // The Next Generation: Researching in the Postmodern. Eds. Avner Segall, Elizabeth Heilman, and Cleo Cherryholmes. New York : Peter Lang, 2006. – Р. 189-208.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Чумак, М. Є. (2021). МОДЕЛІ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ: ПОГЛЯД ІЗ МИНУЛОГО У МАЙБУТНЄ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 70-72. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-70-72