МОДЕЛІ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ: ПОГЛЯД ІЗ МИНУЛОГО У МАЙБУТНЄ
Анотація
Тематика статті націлена на відрефлексування значущості феномена освітнього простору, як відкритої, багаторівневої і стохастичної системи. Акцентовано увагу на просторово-часовій залежності освітнього простору, яка розкривається у особливостях розвитку освіти на теренах різних країн світу у той чи інший історичний відрізок часу. Підкреслено феноменологічну дотичність до проблеми формування єдиного відкритого інформаційного простору, що наслідково співвідноситься із векторністю інтеграційних та глобалізаційних процесів. Унаочнено шість історико-педагогічних моделей освітнього простору, які співвіднесено із конкретними географічними «ареалами». Підсумовано залежність кожної моделі від епохально-ціннісних орієнтирів, відтворених на рівні світоглядних позицій конкретної соціальної групи. Проблематизовано значущість секуляризаційного впливу на історичні моделі різних історичних періодів.
Ключові слова: модель, освітній простір, освіта, соціум, культура.
Посилання
Белозерцев Е.П. Образование: историко-культурный феномен: курс лекций. СПб. : Изд. Р. Асланова «Юридический центр Пресс», 2004. 704 с.
Булгаков С.Н. Свет Невечерний. Созерцания и умозрения. СПб. : Изд. Олега Абышко, 2008. 640 с.
Бутов А.Ю. Исторический опыт динамики образования. Дубна : «Феникс+», 2012. 407 с.
Дудка Т.Ю. Просвітницький туризм як історико-педагогічний феномен: монографія. Київ-Херсон : ФОП Гринь Д.С., 2017. 460 с.
Запесоцкий А.С. Образование: философия, культурология, политика. М. : Наука, 2003. 456 с.
Крикунов А.Е. Образование в перспективе онтологии (онтологическое обоснование педагогических практик в русской религиозной философии): монография. Елец : ЕГУ им. И.А. Бунина, 2010. 224 с.
Heilman E. Critical, Liberal, and Poststructural Challenges for Global Education Social Studies // The Next Generation: Researching in the Postmodern. Eds. Avner Segall, Elizabeth Heilman, and Cleo Cherryholmes. New York : Peter Lang, 2006. – Р. 189-208.