МУЗИЧНО-ХОРОВА ОСВІТА В УКРАЇНІ ХVІ–ХVІІІ ст.
Анотація
У статті проаналізовано розвиток музично-хорової освіти за доби Словянського Відродження та Українського бароко. Виявлено особливе значення ідей духовності та відродження україно-словянських цінностей релігійного і народно співу з огляду на відсутність державності, занепад православних музичних традицій. Висвітлюється значущість реформаторських ідей «очищення церкви» і культури Просвітництва. Виявлено позитивні результати розвитку музично-хорової освіти на засадах ренесансно-барокової (козацької) української культури. Підкреслюється цінність козацько-кобзарської музично-хорової освіти, регіональних музично-хорових шкіл, феномен Києво-Могилянської академії .
Посилання
Антонюк Г. Вплив латинської школи на розвиток шкільної освіти України / Вісник ЛДУ БЖД. Педагогічні науки. №5, 2011. С. 9–14.
Баранівська Л. І. Гетьмансько-старшинське середовище і культурно-музичне життя в Україні другої половини ХУІІ-ХУІІІ ст.: автореферат дис…канд. мистецтвознавства. Спеціальність 17.00.03 – музичне мистецтво. 2001. 24 с.
Іванов В. Ф. Співацька освіта в Україні Х-ХVІІІ ст. К. : Музична Україна, 1997. 289 с.
Козицький П. О. Спів і музика в Київській академії за 300 років її існування. К. Музична Україна, 1971. 148 с.
Корній Л. І. Історія української музики. Від найдавніших часів до середини ХУІІІ ст. Київ-Харків-Нью-Йорк, 1996. 312 с.
Олексюк О. М. Музична педагогіка: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів культури і мистецтв. К. 2008. 187 с.
Смирнова Т. А. Хорознавство. Історія, теорія, методика. Навчальний посібник. Харків. Федорко, 2019. 210 с.