КІБЕРНЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОГРАМОВАНОГО НАВЧАННЯ (за матеріалами публікацій у польській і радянській педагогічній періодиці 1960-х рр.)

  • Олена Борисівна Коломієць Центральноукраїнський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0003-0085-7605
  • Ганна Семенівна Бондаренко Центральноукраїнський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-4524-4565
  • Оксана Олександрівна Головата Центральноукраїнський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0003-2232-819X
Ключові слова: освіта, кібернетика, програмоване навчання, програмований текст, навчальна машина

Анотація

У статті розглядаються кібернетичні засади програмованого навчання, яке поширювалося у польській педагогіці у 1960-х роках. До безсумнівних переваг цього методу належить стимулювання учнів до активності у засвоєнні навчального матеріалу, залучення їх до систематичної роботи і самоконтролю, запобігання виникненню і наростанню прогалин у знаннях, пристосування темпу і змісту навчання до індивідуальних можливостей учнів, зменшення навантаження педагога від виконання багатьох механічних дій.

Посилання

Винер Н. Kибернетикa и oбществo. Mосква,1958. 453 с.

Греневский Г. Кибернетика без математики. Mосква,1964. 315 с.

Ительсон Л. Б. Математические и кибернетические методы в педагогике. Mосква: Просвещение, 1964. 234 с.

Крутько О. Часопис «Радянська школа» про програмоване навчання в Україні в 60-ті роки ХХ століття. Історико-педагогічний альманах. 2010. Вип. 1. С. 15–19.

Ланда Л. Н. Aлгоритмы и программированное обучение. Mосква., 1965. 271 с.

Ляпунов A. A., Яблонский С. В. O теоретических проблемах кибернетики. Кибернетика, мышление, жизнь. Mосква: Мысль, 1964. 253 с.

Майер Р. В. Кибернетическая педагогика: Имитационное моделирование процесса обучения. Глазов: ГГПИ, 2013. 138 с.

Розенберг Н. M. Нe интуитивные рекомендации, a научно обоснованные решения. Вестник высшей школы. 1966. № 1.

Яблонский A. Я. Обратная связь в программированном обучении. Вопросы программированного обучения русскому языку иностранцев. Издательство Харьковского государственного университета, Харьков, 1966.

Berezowski E. S. Trębicki – prekursor nauczania programowanego, Nowa Szkoła. 1966, nr 5.

Berezowski E., Pоłturzycki J. Kontrola i ocena w procesie kształcenia dorosłych, Warszawa, WsiP. 1975.

Borko H. Maszyny cyfrowe w badaniach naukowych. Warszawa, WNT. 1969.

Cardiner J. Nauczanie programowane a pedagogika cybernetyczna [w:] Dydaktyka Szkoły Wyższej. N 4/8, 1969.

Dejnarowicz Cz., Karwat T. Modele programowania w dydaktyce. WSiP, Warszawa, 1974.

Denek K., Gnitecki J., Kuźniak I. Kontrola i ocena wynikуw kształcenia w szkole wyższej, Warszawa, Wyd. SGGWA. 1984.

Як цитувати
Коломієць, О. Б., Бондаренко, Г. С., & Головата, О. О. (1). КІБЕРНЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОГРАМОВАНОГО НАВЧАННЯ (за матеріалами публікацій у польській і радянській педагогічній періодиці 1960-х рр.). Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (188), 99-105. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-188-99-105