ҐЕНДЕРОКОМФОРТНЕ ВИХОВНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ СВОБОДИ ОСОБИСТОСТІ

  • Алла Миколаївна Растригіна Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-4393-2831
  • Надія Вікторівна Іваненко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-9570-3320
Ключові слова: особистісна свобода, виховний простір, вільне самовизначення, ґендернокомфортне середовище, педагогіка свободи, суб’єктна активність, принципи педагогіки свободи

Анотація

В статті актуалізується проблема ґендерної  рівності в системи вітчизняної освіти і виховання, відправною позицією у вирішенні  якої стають положення  концепції  педагогіки свободи як особливого напряму гуманістичної педагогіки, що розглядає теоретичні та практичні засади розвитку особистісної свободи вихованців на засадах ґендерної рівності, їхньої суб’єктності, здатності до свідомого й відповідального самовизначення, самостійного вибору та реалізації власного життєвого шляху й потребує проектування у виховному просторі закладів освіти відповідного ґендерокомфортного  середовища, котре стимулює вияви суб’єктної активності та вільного самовизначення особистості.

Посилання

Абаньяно Н. Экзистенция как свобода // Вопросы философии. 2002. № 8. С. 146–158.

Артюхова Т. Психологические предпосылки построения образовательного пространства с учетом ґендерного // Психология обучения. 2007. № 12. С. 7–19.

Басюк Л. Школа як дзеркало ґендерного дисбалансу суспільства: проблематизація питання. Ґендерна парадигма освітнього простору, 2018. (1), С. 55–59.

Великодна М. Дослідження ґендерної ідентичності особистості: модифікація опитувальника BSRI. Ґендерна парадигма освітнього простору, 2018. (1), С. 8–13.

Голованова Т. Методологічні підходи та методи дослідження ґендерних питань в освіті. Ґендерна парадигма освітнього простору, 2018. (1), С. 14–16

Дороніна Т. Проблематизація питання формування ґендерної парадигми у сучасному педагогічному дискурсі. Ґендерна парадигма освітнього простору, 2018. (1), С. 17–24.

Емірілясова С. Ґендерна проблематика у вітчизняній педагогічній пресі другої половини ХХ – початку ХХІ століття: Автореферат дис… канд. пед. наук. Кропивницький. 2016.

Закон України «Про освіту» UKL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145– 19

Ivanenko N. (editor) Education in Eastern Europe and Eurasia. London: Bloomsbury, 2014. Р. 485

Карнаух Л. Ґендерні взаємини в родині як чинник соціалізації дітей дошкільного віку. Ґендерна парадигма освітнього простору, 2018. (1), С. 98–101

Council of Europe «Gender Equality Strategy 2014–2017». UKL:https://rm.coe.int/1680590174

Як цитувати
Растригіна, А. М., & Іваненко, Н. В. (1). ҐЕНДЕРОКОМФОРТНЕ ВИХОВНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ СВОБОДИ ОСОБИСТОСТІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (188), 28-35. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-188-28-35