ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ МИСЛЕННЄВИХ ОПЕРАЦІЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ГРИ
Ключові слова:
мислення, мисленнєві операції, дошкільник, логіко-математичний розвиток, дидактична гра, алгоритм
Анотація
У статті розглянуто особливості мисленнєвої діяльності дітей дошкільного віку. Схарактеризовані основні мисленнєві операції та запропоновані алгоритми їх формування. Акцентовано увагу на важливості організації спеціальної методичної роботи з розвитку мисленнєвих операцій у дітей дошкільного віку як необхідної умови подальшого вивчення математики в школі. Алгоритми формування мисленнєвих операцій проілюстровані окремими дидактичними іграми.
Посилання
Загальна психологія / Скрипченко О. В. та ін. Київ: Либідь, 2005. – 464 с.
Лусс Т. С. Формирование навыков конструктивно-игровой деятельности у детей с помощью ЛЕГО. Москва: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. – 104 с.
Любченко І. І. Педагогічні засади розвитку логічного мислення у старших дошкільників, інноваційні підходи виконання концепції розвитку дошкільної освіти 2010–2016 р. Умань: ВПЦ «Візаві», 2011. – 134 с.
Максименко С. Д. Загальна психологія. Київ: МАУП, 2000. 256 с.
Немов Р. С. Психология. Кн.2. Психология образования. 2-е изд. Москва: Владос, 2000. – 484 с.
Носова Е. А. Використання ігрових методів при формуванні у дошкільників математичних уявлень. Педагогічна підготовка дітей дошкільного віку. Київ: Акадевидав, 1990. – С. 47–62.
Обухова Л. Ф. Детская психология: теории, факты, проблемы. Москва: Юрайт, 2016. – 348 с.
Павелків Р. В. Дитяча психологія. Київ: Академвидав, 2010. – 432 с.
Поддьяков Н. Н. Мышление дошкольника. СПб.: АСТ, 2013. – 284 с.
Рихтерман Т. Д. Формирование представлений о времени у детей дошкольного возраста. Москва: Просвещение, 1991. – 45 с.
Степанов О. М., Фіцула М. М. Основи психології і педагогіки. Київ: Академвидав, 2012. – 528 с.
Тихомирова Л. Ф., Басов А. В. Развитие логического мышления детей. Ярославль: Академия развития, 1996. – 240 с.
Фридман Л. М. Психопедагогика общего образования. Москва : Институт практической психологии, 1997. – 288 с.
Лусс Т. С. Формирование навыков конструктивно-игровой деятельности у детей с помощью ЛЕГО. Москва: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. – 104 с.
Любченко І. І. Педагогічні засади розвитку логічного мислення у старших дошкільників, інноваційні підходи виконання концепції розвитку дошкільної освіти 2010–2016 р. Умань: ВПЦ «Візаві», 2011. – 134 с.
Максименко С. Д. Загальна психологія. Київ: МАУП, 2000. 256 с.
Немов Р. С. Психология. Кн.2. Психология образования. 2-е изд. Москва: Владос, 2000. – 484 с.
Носова Е. А. Використання ігрових методів при формуванні у дошкільників математичних уявлень. Педагогічна підготовка дітей дошкільного віку. Київ: Акадевидав, 1990. – С. 47–62.
Обухова Л. Ф. Детская психология: теории, факты, проблемы. Москва: Юрайт, 2016. – 348 с.
Павелків Р. В. Дитяча психологія. Київ: Академвидав, 2010. – 432 с.
Поддьяков Н. Н. Мышление дошкольника. СПб.: АСТ, 2013. – 284 с.
Рихтерман Т. Д. Формирование представлений о времени у детей дошкольного возраста. Москва: Просвещение, 1991. – 45 с.
Степанов О. М., Фіцула М. М. Основи психології і педагогіки. Київ: Академвидав, 2012. – 528 с.
Тихомирова Л. Ф., Басов А. В. Развитие логического мышления детей. Ярославль: Академия развития, 1996. – 240 с.
Фридман Л. М. Психопедагогика общего образования. Москва : Институт практической психологии, 1997. – 288 с.
Опубліковано
2019-12-26
Як цитувати
Демченко, Ю. М., & Нікітіна, О. О. (2019). ФОРМУВАННЯ ОСНОВНИХ МИСЛЕННЄВИХ ОПЕРАЦІЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ГРИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (185), 93-98. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2019-1-185-93-98
Розділ
Статті