МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО ВИХОВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ
Анотація
У статті здійснено спробу схарактеризувати модель формування готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до виховання національної самосвідомості учнів основної школи. Обмотивовано вибір методологічно-цільового, змістово-процесуального, діагностично-результативного блоків дослідження. Визначено педагогічні умови, з-поміж яких: цілеспрямована мотивація майбутніх учителів в процесі вивчення фахових дисциплін; оволодіння теоретичними знаннями про сутність, зміст національної самосвідомості та методику її виховання в учнів основної школи; удосконалення практичних умінь і навичок у подальшій педагогічній практиці. Для діагностики рівнів готовності уточнено й обґрунтовано відповідні критерії: мотиваційно-ціннісний, когнітивний і практично-діяльнісний.
Посилання
Жмир В. Національна свідомість українців. Мала енциклопедія етнодержавства. – К. : – 1996. – 104 с.
Кутняк І. М. Національна свідомість у контексті антропологічно-екзистенційного виміру. І. М. Кутняк // Мультиверсум. Філософський альманах. – К. : Центр духовної культури, – 2004. – № 41. – 14 др. арк.
Національна самосвідомість та правова культура в умовах європейської інтеграції [Текст] : збірник тез Всеукраїнської науково-практичної конференції, 17 лютого 2017 року / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка; [укл. О. М. Іваній]. – Суми : Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2017. – 134 с.
Пірен М. І. Конфліктологія: [підруч.] М. І. Пірен – К. : МАУП, 2003. – 360 с.
Проценко О. В. Регіональні відмінності громадянської свідомості та самосвідомості української молоді // Психологічні закономірності розвитку громадянської свідомості та самосвідомості особистості: у 2-х т. / М. Й. Боришевський, М. І. Алексєєва та ін. За заг. ред. М. Й. Боришевського. Т. 2. К. : Вид-во «Дніпро», 2001. – С. 184–210.