ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКИ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
Анотація
У статті дано визначення цифрової компетентності вчителя фізики як здатності особистості доцільно, критично і безпечно у процесі професійної діяльності обирати, створювати та змінювати цифрові ресурси, керувати ними, захищати та поширювати їх, застосовувати у процесі навчання учнів фізики, розширюючи можливості учнів та сприяючи формуванню їхньої цифрової компетентності. Виділено структурні складові цифрової компетентності вчителя фізики: інформаційна та медіакомпетентність, комунікативна компетентність та технічна компетентність. Розглянуто мотиваційний, когнітивний, діяльнісний та корегувальний аспекти формування цифрової компетентності майбутніх вчителів фізики.
Посилання
Закон України «Про освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page.
Зимняя И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Москва : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. – 40 с.
Іваницький О. І. Інноваційні технології навчання фізики. Навчальний посібник. Запоріжжя : «Диво», 2007. – 99 с.
Іваницький О. І. Професійна підготовка майбутнього вчителя фізики в умовах інформаційно-освітнього середовища: монографія. Запоріжжя: ЗНУ, 2014. – 230 с.
Сисоєва О. А., Гринчишина К. А. Формування цифрової інформаційної компетентності у майбутніх вчителів технологій засобами мультимедіа. Актуальні проблеми математики, фізики і технологічної освіти: зб. наук. пр. Вінниця, 2010. Вип. 7.– С. 356–358.
Солдатова Г. У., Рассказова Е. И. Психологические модели цифровой компетентности российских подростков и родителей. Национальный психологический журнал. 2014. №2 (14). – С. 27–33.
Трифонова О. М. Інформаційно-цифрова компетентність: зарубіжний та вітчизняний досвід. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки. Вип. 173 (2). Кропивницький, 2018. – С. 221–225.
Трифонова О. М. Методичні засади реалізації компетентнісного підходу в навчанні фізико-технічних дисциплін майбутніх фахівців комп’ютерних технологій в умовах інформаційного суспільства. Фізико-математична освіта. Вип. 2(20). 2019. – С.147– 153.
Цифрова компетентність вчителя DigCompEdu. Блог про дистанційне та змішане навчання інформатики. URL: http://dystosvita.blogspot.com/2018/04/digcompedu.html.