ТЕСТУВАННЯ ЯК ОДНА ІЗ ФОРМ КОНТРОЛЮ ЗАСВОЄННЯ ЛІНГВІСТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ СТУДЕНТАМИ ГУМАНІТАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

  • Олександр Іванович Іліаді Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
  • Тетяна Василівна Громко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-4661-4302
Ключові слова: тест, тестування, мовна компетенція, лінгводидактика, українська мова за професійним спрямуванням

Анотація

Тестування сприяє виробленню практичних навичок та умінь, необхідних для свідомого використання мовних засобів, а також навичок логічного мислення та активізації розумової діяльності. Тести укладаються на матеріалі конкретної теми для перевірки рівня сформованості певних навичок або вмінь. Прикладом такого підходу демонструються укладені авторами збірники тестових завдань для модульного контролю з дисциплін «Українська мова за професійним спрямуванням» та ін. (для нефілологічних факультетів) «Комунікативні технології», «Технології мовної комунікації». Результати тестового контролю дають можливість оцінити не тільки здібності і ступінь старанності студента, а й уміння викладача правильно вибудувати програму навчання, використати прийоми індивідуалізації навчання тощо.

Посилання

Аванесов В. С. Форма тестовых заданий. Москва, 2006. – 152 с.

Бондарь Л. А. Тестування як один із активних методів контролю самостійної роботи в умовах вищого навчального закладу. Сучасні проблеми та шляхи їхнього розв’язання в науці, транспорті, виробництві та освіті. Одеса, 2013 URL: http://www.sworld.com.ua/00106-1 (дата звернення: 01.09.2019).

Булах І. Є., Мруга М. Р. Створюємо якісний тест. Київ, 2006. – 160 с.

Іліаді О. І., Афанасьєва Л. І., Громко Т. В., Жигора І. В. Комунікативні технології [Тестові завдання для модульного контролю з дисциплін «Українська мова за професійним спрямуванням», «Сучасна українська мова з практикумом», «Основи красномовства», «Риторика» (для нефілологічних факультетів)]. Кіровоград. – 201 с.

Іліаді О. І., Афанасьєва Л. І., Громко Т. В., Жигора І. В. Технології мовної комунікації. Кіровоград, 2017. – 122 c.

Керівництво Міжнародної тестової комісії з контролю якості підрахунку балів, аналізу результатів та інформування про них = International test commission (2011). Itc guidelines for quality control in scoring, test analysis, and reporting of test scores. URL: http://www.intestcom.org (дата звернення: 01.09.2019).

Ковальчук Ю. О. Теорія освітніх вимірювань. Ніжин. 2012. – 200 с.

Коккота В. А. Лингводидактическое тестирование. Москва. 1989. – 123 с.

Паращенко Л. І., Леонський В. Д., Леонська Г. І. Тестові технології у навчальному закладі. Київ. 2006. – 217 с.

Федотова Л. О., Рыкова Е. А. Оценка качества начального профессионального образования. Москва. 2000. – 54 с.

Царик Г. М. Переваги та недоліки тестування. Інноваційні технології у викладанні дисциплін мовознавчого блоку в ДВНЗ медичної та фармацевтичної освіти [матеріали семінару-наради завідувачів кафедр української, латинської та іноземних мов у ДВНЗ медичної та фармацевтичної освіти, м. Івано-Франківськ – Харків, 20–21 вересня 2012 р.]. Івано-Франківськ. С. 178–181.

Lado R. Language Teaching: A Scientific Approach. New York. 1964. – 239 р.

Thorndike Edward L. An Introduction to the Theory of Mental and Social Measurements. New York. 1904. – 212 р.

Опубліковано
2019-12-26
Як цитувати
Іліаді, О. І., & Громко, Т. В. (2019). ТЕСТУВАННЯ ЯК ОДНА ІЗ ФОРМ КОНТРОЛЮ ЗАСВОЄННЯ ЛІНГВІСТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ СТУДЕНТАМИ ГУМАНІТАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (185), 20-24. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2019-1-185-20-24