ПРОЦЕС ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ПІСЕННОГО ФОЛЬКЛОРУ, ЯК АТРИБУТА ДУХОВНОЇ КУЛЬТУРИ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

  • Наталя Леонідівна Косінська Український державний університет імені М. Драгоманова https://orcid.org/0000-0001-8745-9495
Ключові слова: інтерпретація, процес інтерпретації, пісенний фольклор, духовність, історичний час, педагогічна діяльність

Анотація

У статті аналізується процес інтерпретації пісенного фольклору, як атрибута духовної культури у педагогічній діяльності майбутніх вчителів музики. З цією метою вивчені основні концепції музичної та пісенної інтерпретації, які представлені у науково-педагогічних дослідженнях ряду вчених. В статті було зроблено спробу простежити взаємозвязок між методологією сучасної теорії пісенного фольклору (культурологічні теорії, теорія мовної полісистеми та ін.) й вмінням перенесення способів музичного спілкування у сферу педагогічної практики. Актуальність поставленої проблеми підтверджується ще тим, що особистісна система духовних цінностей майбутнього вчителя музики значною мірою впливає на загальнокультурологічний аспект розвитку особистості у широкому діапазоні художніх цінностей пісенного фольклору.

Таким чином, використання пісенного фольклору у педагогічній діяльності має багато позитивних наслідків. Перш за все, це сприяє розвитку культури мовлення учнів. Використання народних пісень допомагає дітям навчитися висловлювати свої думки та почуття за допомогою музики, роблячи їхнє мовлення емоційним і красномовним. Крім того, використання пісенного фольклору допомагає дітям розвивати світоглядну позицію. Учні можуть за допомогою пісень вивчати народні традиції, історію та культуру свого народу. Це сприяє формуванню їхньої ідентичності та розумінню важливості збереження національних цінностей. Вчитель музичного мистецтва має використовувати яскраві та глибоко народні джерела, щоб досягти вершин образності і краси в інтерпретації пісенного фольклору. Важливим аспектом дослідження є розуміння ролі та значення пісні в культурному контексті. Пісня відображає народну культуру, традиції і цінності, тому її правильна інтерпретація є ключовою для збереження народної спадщини.

Подальші дослідження проблеми інтерпретації пісенного фольклору мають великий потенціал для розширення нашого розуміння та збереження народної спадщини. Вони можуть розкрити нові аспекти і підходи до інтерпретації та виконання пісні.

Посилання

Баранова Т. Діалектика процесу інтерпретації в контексті аналізу типів розуміння природної мови. Наукове пізнання: методологія та технологія. 1998. Вип. 1-2. С. 4–5.
Грунський М. Українська мова і фонетика. Морфологія. Синтаксис. К., 1926.
Гунько Н. Творчий розвиток майбутнього педагога музиканта у процесі художньої інтерпретації вокального твору. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: Зб. наук. праць. 2007. Запоріжжя: КПУ, C. 4.
Ковбасюк А. Особливості інтерпретації українських пісенного фольклору представниками Львівської вокальної школи ХХ ст. Молодь і ринок. 2018. №12. С. 63–67
Москаленко В. Лекції з музичної інтерпретації. Навчальний посібник. К. 2013.
Шевченко І. Деякі аспекти проблеми гармонізації духовного світу людини засобами музичного мистецтва. Зб. наук. праць. К. 1996.
Монахова Ю. Музична інтерпретація як ключовий аспект діяльності режисера. Філософсько-культурологічні дослідження. 2018. Зб. наук. праць. К. № 4.
Рябуха Н. Виконавська інтерпретація як метод пізнання музичного твору. Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв: зб. наук. пр. Харків ХДА ДМ, 2009. № 16. С. 135–142.
Чавчавадзе Н. Культура та цінності. Тбілісі, 1989. 171 с.
Шевченко І. Деякі аспекти проблеми гармонізації духовного світу людини засобами музичного мистецтва. Зб. Наук. праць «Людина, культура, духовність». Вип. 11. К., 1996.
Опубліковано
2024-02-05
Як цитувати
Косінська, Н. Л. (2024). ПРОЦЕС ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ПІСЕННОГО ФОЛЬКЛОРУ, ЯК АТРИБУТА ДУХОВНОЇ КУЛЬТУРИ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (213), 349-353. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-213-349-353