ІСТОРИЧНІ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ В АНГЛІЇ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТЬ

  • Микола Борисович Євтух Інститут педагогіки НАПН України
  • Наталія Сергіївна Cавченко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Ключові слова: система технічної освіти, фактори історичного та соціально-економічного розвитку, реформування освіти, типи технічних навчальних закладів

Анотація

У статті висвітлено історичні та соціально-економічні умови виникнення та розвитку технічної освіти в Англії в 1870‒1914 рр. Актуальність цього питання обумовлена тим, що в умовах інтеграційних процесів, що відбуваються сьогодні в світі, перед системою професійно-технічної освіти України постають нові завдання, шляхи розв’язання яких можливі за умови достатнього знання систем освіти різних зарубіжних країн. У процесі цих трансформацій є доцільним звертатися до історичного досвіду провідних розвинутих країн світу та вивчати витоки, підґрунтя формування та розвитку технічної освіти з метою виявлення можливостей їх урахування у виробленні оптимальних та перспективних шляхів подальшого розвитку технічної освіти в Україні. В цьому аспекті є досить корисним досвід Великої Британії, яка на сучасному етапі є однією з найбільш розвинутих країн світу, з потужною промисловістю, розвиток якої ґрунтується на новітніх досягненнях науки й техніки та на гарно організованій технічній освіті, представленій широкою мережею технічних та політехнічних навчальних закладів, і багато з них, згідно світовому рейтингу, є одними з найкращих у світі.

Посилання

Всемирная история в десяти томах. – М.: Изд-во социально-экономической лит., 1960. – Т. 7. – 820 с.

Избирательные реформы в Англии 1832, 1867, 1884–85 гг. Введение тайного голосования. https://sites.google.com/site/otvetyigpzs/-period-novogo-i-novejsego-vremeni/izbiratelnye-reformy-v-anglii-1832-1867-1884-85-gg-vvedenie-tajnogo-golosovani

История государства и права зарубежных стран. Учебник для вузов. – Ч. 1. – М.: «Норма», 1996. – 897 с.

Ничкало Н. Порівняльна пофесійна педагогіка як галузь педагогічного знання / Н. Ничкало // Порівняльна професійна педагогіка. 2011. – №1. – С. 6–18.

Орлова Н. Е. Промышленная революция в Англии: проекция на проблему народного образования / Н. Е. Орлова // Працы гістарычнага факультэта БДУ: Навук. зб. Вып. 4 / Рэдкал.: У. К. Коршук (адк. рэд.) [і інш.] – Мн: БГУ, 2009. – С. 119–128.

Салимова К., Додде Н. Педагогика народов мира: История и современность / К. Салимова, Н. Додде. – М.: Педагогическое общество России, 2001. – 576 с.

Тесцова О. О. Розвиток реформаторської педагогіки Англії кінця ХІХ – початку ХХ століття: дис. ... канд. пед. наук: [спец.] 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Тесцова Олеся Олександрівна; Центральноукраїнський держ. пед. ун-т ім. В. Вінниченка. – Кропивницький, 2017. – 213 с.

Тревельян Дж. История Англии от Чосера до королевы Виктории / Пер. с англ. А. А. Кру-шинской и К. Н. Татариновой. – Смоленск: Русич, 2001. – 624 с.

Тюнина Ю. А. Элементарное образование в викторианской Англии. Ярославский педагогический вестник – 2013 – № 3 – Том I (Гуманитарные науки). – С. 63–67.

Novak M., Duch demokratycznego kapitalizmu, Poznań 2001, – s. 30–45.

Richardson W., English Technical and Vocational Education in Historical and Comparative Perspective: Considerations for University Technical Colleges // W. Richardson – London: Baker Dearing Educational Trust, 2010. – 46 p.

Опубліковано
2019-11-05
Як цитувати
Євтух, М. Б., & CавченкоН. С. (2019). ІСТОРИЧНІ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ УМОВИ РОЗВИТКУ ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ В АНГЛІЇ КІНЦЯ ХІХ – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТЬ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (178), 35-40. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/12