ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ ФАХОВОГО ЗМІСТУ Й ІНОЗЕМНОЇ МОВИ: АНАЛІЗ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ВИКЛАДАЧІВ

  • Ніна Анатоліївна Тарасенкова Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-6418-6380
  • Ірина Анатоліївна Акуленко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0003-4603-409X
  • Ірина Миколаївна Куліш Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-5375-5429
  • Ірина Веніамінівна Некоз Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0001-7946-8463
Ключові слова: опитування, іноземна мова, фахові дисципліни, інтегроване навчання, фаховий зміст

Анотація

Стаття досліджує ставлення викладачів вітчизняних університетів до окремих аспектів інтегрованого навчання фахового змісту й іноземної мови. З цією метою було проведено анкетування, в якому взяли участь понад 160 викладачів університетів України. Анкетування включало 10 запитань, які стосувалися професійних навичок викладачів, досвіду та стажу роботи, доцільності використання предметно-мовного інтегрованого навчання на заняттях з різних дисциплін та на різних курсах; умов, які повинні бути створені для застосування інтегрованого навчання фахового змісту й іноземної мови; обов’язковості таких дисциплін; навчально-методичного забезпечення та форм організації занять. Результати аналізу отриманих даних можуть бути використані у подальшому теоретичному вивченні проблеми та практичній роботі як фахівців з іноземної мови, так і викладачів спеціальних дисциплін.

Посилання

21st Century Competencies: Foundation Document for Discussion. Phase 1: Towards Defining 21st Century Competencies for Ontario. Edition Winter. 2016. 70 p. URL: http://www.edugains.ca/resources21CL/About21stCentury/21CL_21stCenturyCompetencies.pdf (дата зверенння 27.09.2021р.)
Teaching Mathematics through English – Teaching English through Mathematics. Comenius Project “Two Highways of Life – Maths and English”. URL: https://clilmaths.jimdo.com (дата зверенння 27.09.2021р.).
Hiligsmann P., Mensel L.V., Galand B., Mettewie L. Assessing Content and Language Integrated Learning (CLIL) in French-speaking Belgium: linguistic, cognitive, and educational perspectives. Projects: Teaching, learning, and achievement. URL: https://www.researchgate.net/publication/319464145_Assessing_Content_and_Language_Integrated_Learning_CLIL_in_French-speaking_Belgium_linguistic_cognitive_and_educational_perspectives (дата зверенння 27.09.2021р.)
Darn S. Content and Language Integrated Learning (CLIL): A European Overview. URL: https://www.researchgate.net/publication/234652746_Content_and_Language_Integrated_Learning_CLIL_A_European_Overview. (дата зверенння 22.09.2021р.)
Taillefer G. CLIL in higher education: the (perfect?) crossroads of ESP and didactic reflection Open Edition Journal, 63. https://journals.openedition.org/asp/3290?lang=en.
Tarasenkova, N., Akulenko, I., Kulish, I., & Nekoz, I. Preconditions and Preparatory Steps of Implementing CLIL for Future Mathematics Teachers. Universal Journal of Educational Research, 8(3), 971-982. URL: https://www.hrpub.org/download/20200229/UJER32-19514908.pdf. (дата зверенння 20.09.2021р.)
Опубліковано
2021-11-29
Як цитувати
Тарасенкова, Н. А., Акуленко, І. А., Куліш, І. М., & Некоз, І. В. (2021). ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ ФАХОВОГО ЗМІСТУ Й ІНОЗЕМНОЇ МОВИ: АНАЛІЗ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ВИКЛАДАЧІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (201), 32-35. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-201-32-35