РОЗВИТОК ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ

  • Тетяна Володимирівна Фурсикова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-3744-0707
Ключові слова: компетентність, художньо-творча компетентність, фахівець образотворчого мистецтва, композиція, засіб гармонізації, художня форма

Анотація

У статті розкрито зміст професійної компетентності майбутніх фахівців образотворчого мистецтва. Зазначено, що важливою складовою професійної компетентності майбутніх фахівців образотворчого мистецтва є художньо-творча компетентність, оскільки специфіка професії потребує включення у художньо-творчу діяльність. З’ясовано, що умовою розвитку художньо-творчої компетентності майбутніх фахівців образотворчого мистецтва є оволодіння засобами гармонізації художньої форми, а саме: нюансом і контрастом, симетрією і асиметрією, статикою і динамікою, метром і ритмом, співвідношеннями і пропорціями, розміром і масштабом. Запропоновано теоретичний матеріал та практичні завдання, вивчення та виконання яких вчить студенів перетворювати теоретичні знання засобів гармонізації художньої форми в практичні уміння й навички, що дозволяє майбутнім фахівцям створювати гармонійні цілісні композиції, втілювати творчий задум у власних творах.

Посилання

Голубева О. Л. Основы композиции. М. : Искусство, 2004. 120 с.
Коновець C. B. Естетичні та етичні засади оптимізації професійної діяльності викладачів образотворчого мистецтва вищих навчальних закладів. Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2013. 148 с.
Кудренко Д. О. Дидактичні умови формування художньо-графічних компетентностей студентів мистецьких спеціальностей: дис. канд. пед. наук: 13.00.09 – теорія навчання. Теронопіль, 2018. 329 с.
Малинская Л. Л. Педагогические условия подготовки будущих учителей изобразительного искусства к руководству художественно-творческой деятельностью школьников: Автореф. дис. ... канд. пед. наук – 13.00.08. Уфа, 2010. 20 с.
Масол Л. М. Загальна мистецька освіта: теорія і практика: монографія. К.: Промінь, 2006. 432 с.
Пайдуков П. В. Формирование профессиональной компетентности у будущих учителей изобразительного искусства в процессе предметной подготовки: автореферат дис. ... канд. пед. наук, спец.: 13.00.08. Чебоксары, 2013. 22 с.
Пічкур М. О. Оволодіння засобами композиції – об’єктивна передумова формування художньо-творчої компетентності майбутнього дизайнера. Теоретико-методологічні аспекти мистецької освіти: здобутки, проблеми та перспективи: матеріали ІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (Умань, 1 листопада 2012 р.). Умань: ПП Жовтий О. О., 2012. С. 86–89.
Семенова О. В. Професіоналізм учителя образотворчого мистецтва у вимірах художньо-творчої компетентності. Педагогічний пошук. 2014. № 2 (82). С. 22–24.
Семенова О. В. Структурні складові художньо-творчої компетентності. Молодий вчений. Херсон: Видавничий дім «Гельветика», №11 (26). Ч. 3. 2015. С. 55–59.
Устин В. Б. Учебник дизайна. Композиция, методика, практика. М. : АСТ: Астрель, 2009. 254 с.
Шорохов Е. В. Композиция. М .: Просвещение, 1986. 207 с.
Щолокова О. П. Філософські засади мистецької освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти: Збірник. К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. Вип. 7 (12). С. 9–13.
Опубліковано
2019-09-06
Як цитувати
Фурсикова, Т. В. (2019). РОЗВИТОК ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (180), 125-132. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/106