ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ШЛЯХОМ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ОСНОВІ «ARDUINO»

  • Василь Ярославович Гайда Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-3077-2311
  • Микола Ілліч Садовий Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-6582-6506
  • Василь Володимирович Михайленко НВК «Мишковицька ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ» Великоберезовицької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області https://orcid.org/0000-0001-9543-0350
Ключові слова: дослідження, освітній процес, самоосвітня компеентність, Arduino

Анотація

У статті автором звертається увага на не актуальність засвоєних знань та сформованих навичок сучасних школярів, отриманих в освітньому процесі на момент опанування певними професіями. Пропонується запровадження в освітньому процесі закладу загальної середньої освіти дослідницького навчання з використанням апаратно-обчислювальної платформи Arduino, що повинно посилити мотивацію учнів, активізувати їх пізнавальну діяльність та сприяти формуванню самоосвітньої компетентності. Проаналізовано стан вивчення розробки та реалізації цифрового обладнання та методики його використання науковцями. Обгрунтовано, що одним із напрямків впровадження STEM-освіти, що забезпечує формування інформаційно-цифрової компетентності учнів, є робототехніка, що дозволяє зацікавити інженерною творчістю дітей з молодшого шкільного віку. Як приклад реалізації STEM-проекту в закладі загальної середньої освіти висвітлено роботу «Вимірювання швидкості ультразвуку за допомогою апаратно-обчислювальної платформи Andruino». Детально проаналізовані технічні характеристики пристроїв та елементів, необхідних для реалізації проекту. Наведено програмний код, що керує роботою апаратно обчислювальної платформи та описано особливості його використання. Підкреслюється, що використання пристрою на основі Arduino для вимірювання швидкості звуку дало можливість отримати значення, що з високою точністю підтвердило числове значення швидкості звуку отримане у спеціальних лабораторіях. Автори переконані, що залучення школярів до створення роботів, проведення наукових і дослідницьких експериментів, виконання спільних або групових завдань сприяє їх розвитку, спонукає ефективніше справлятися з поставленими завданнями, контролювати хід їх розв’язання та формувати самоосвітні навички. Перспективу подальших наукових пошуків автори вбачають у розробці інших вимірювальних пристроїв, цікавих фізичних експериментів на основі Arduino та розробка відповідних методичних рекомендацій та інструкцій для використання.

Посилання

Гайда В. Я. Суть самоосвітньої компетентності учнів закладів середньої освіти в умовах інформаційного суспільства. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2019. Вип. 25. С. 80–83

Дементієвська, Н. П. Підготовка вчителів до використання інтерактивних комп’ютерних моделей для навчання учнів через дослідження. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. № 80(6), С. 222-242.

Колонтаєвський Ю. П. Мікропроцесорна техніка. Конспект лекцій. Харків: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2018. 78 с

Кривонос О. М., Кузьменко Є. В., Кузьменко С. В. Огляд та перспективи використання платформи ARDUINO NANO 3.0 у вищій школі. Інформаційні технології і засоби навчання. 2016. № 56 (6). С. 77-87.

Мартинюк О. О., Мартинюк О.С. Інноваційні напрямки STEM-технологій у формуванні інформаційно-цифрової компетентності студентів та учнів. Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті: Х-ї Міжнародна науково-практична інтернет-конференція, (25 травня-4 червня 2020 р.) Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка. 2020. С. 29-31

Петин В. А. Проекты с использованием контроллера Arduino. СПб.: БХВ-Петербург, 2014. 400 с.

Садовий М. І. Місце мобільного навчання у системі STEM освіти. Підготовка майбутніх учителів фізики, хімії. Біології та природничих наук у контексті вимог Нової української школи : матеріали міжнародної науково-практичної конференції (20-21 травня 2019 р., м. Тернопіль). Тернопіль : Вектор, 2019. С. 198-201.

Соменко Д. В. Використання можливостей апаратно-обчислювальної платформи Arduino в лабораторному практикумі з фізики. Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кіровоград. 2016. Вип. 9, ч. 1. С. 173-184.

Трифонова О. М. Інформаційно-цифрова компетентність: зарубіжний та вітчизняний досвід. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький 2018. №173. С. 221-225.

Monk S. Programming Arduino: Getting Started With Sketches. New York : McGraw-Hill Companies, 2012. 177 Р.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Гайда, В. Я., Садовий, М. І., & Михайленко, В. В. (2021). ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ШЛЯХОМ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ОСНОВІ «ARDUINO». Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 212-217. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-212-217